ja no puc més
Hola,
a casa no estic bé, tinc uns pares que solament fan que controlar i prohibir-me fer coses... no em deixen sortir de nit, em posen horaris super poc flexibles , és com si els hi fes rabia que jo surti i ells estiguin treballant o quedant-se a casa, nse si es rabia o enveja. Jo ja no se que més fer... amb ells no es pot parlar, sempre que intento parlar comencem a discutir i no ho suporto. Sóc major d'edat i per ells això no els hi treu importància, em diuen que ells manen i que he de fer el que ells diguin. No m'atreveixo marxar de casa , no em surt , no ho puc fer . Sóc una persona molt nerviosa que necessito molta activitat i no entenen res ells. Jo ja no puc més, ja no se que fer més, no sóc feliç .
Gràcies
Laia Sala

Hola!
Sovint ens oblidem que les relacions amb la nostra família van canviant a mesura que els seus membres també canvien. La teva majoria d'edat és un canvi important en la dinàmica familiar, però també és cert (pel que endevino de la consulta) que continues sent una persona dependent de la teva família, com a mínim econòmicament.
Per tant, els teus pares continuen tenint cert poder de decisió sobre alguns aspectes de la teva vida.
Amb el to que fas la consulta, s'entreveu que les converses són sempre amb un aire de confrontació, on es busca "guanyar" o "tenir raó", de manera que les dues parts us poseu a la defensiva i difícilment podreu arribar a un acord.
Des d'aquí et suggerim que canviis l'estratègia i parlis amb els teus pares des de l'empatia: què els preocupa? Què els fa por? Què és important per ells? Què esperen de tu? Potser a partir d'aquestes respostes podràs trobar escletxes on donar la teva opinió i exposar la teva situació. Si parleu des del cor, des de com us sentiu i què us agradaria de l'altra persona, us serà més fàcil arribar a acords. L'important és que les dues parts us sentiu escoltades i validades. Des d'aquí podreu negociar molt millor.
Una abraçada!