Necessito ajuda
Des de que ho vaig deixar amb el meu ex, em trobo desganada i trista. Vaig anar coneixent més a fons a un noi que ja coneixia des de fa anys però només ens felicitàvem als nostres aniversaris, durant l’any no en parlàvem més. Ell és d’Andalusia, però em va ajudar a aclarir la meva ment. Va arribar un punt on em trobava molt còmoda parlant amb ell. Ara porto set mesos amb ell, però no per això deixo d’estar desganada i trista durant la gran part dels dies.
Des de que estem junts, només ens hem vist un cop, ja que per la pandèmia no ens hem volgut arriscar a viatjar per ara. Estic molt bé amb ell, però, és molt gelós, per el que hi ha vegades que el meu cap dona moltes voltes per això.
Fa poc, el meu ex em va escriure, i no sé que és el que sento, és un sentiment que no puc descriure’l. Hi ha vegades que el trobo a faltar, i se’m fa tot molt estrany i no sé que fer.
Fa dos dies que m’ha confessat que encara sent per mi.
Hi ha una amiga que em diu que pot ser necessitaria ajuda d’un especialista i d’altra que diu que anar a un especialista per això és molt exagerat.
També he de dir que amigues de confiança en tinc dues, per el que se’m fa molt difícil poder sortir.
Que em recomanes?
Gràcies
Laia Sala

Hola!
Si vols anar a un especialista, ho has de valorar tu. A vegades, si és un aspecte molt puntual i concret es pot treballar amb poques sessions i ajuda moltíssim per no cronificar una dificultat. Així que si et ve de gust explorar aquesta via, parla-ho amb la teva família i busqueu algun/a professional.
Per altra banda, pel que m'expliques, sembla que encara estàs assumint la pèrdua amb el teu ex, és a dir, estàs en ple procés de dol. I en aquest procés és natural sentir-se desganada, desmotivada i amb falta d'energia.
A vegades, quan estem en moments anímics baixos, l'ajuda d'altres persones ens reconforta i ens fa sentir molt bé. Potser et demanaré que siguis honesta amb el que sents per aquest noi d'Andalusia, per poder ser clara amb tu mateixa i amb ell. Sé que necessites persones al teu costat, però les normes del joc han de ser clares (amistat, rotllo, parella?) perquè sinó apreixen mals entesos i us podeu fer molt mal.
Intenta prendre una mica de distància i valorar quins són els teus sentiments, per on passes tu i què necessites ara mateix.
Una abraçada!