dificultat per relacionar-me
Hola, sóc una noia de quinze anys i desde fa uns quatre anys que ho estic passant bastant malament. Sóc molt vergonyosa i em costa moltissim relacionar-me amb la gent sobretot de la meva classe, ho passo molt malament sobretot en els treballs en grup que mai em se unir a les converses i em quedo callada. Mai he dit res als meus pares ja que em fa molta vergonya. No ho se si em podrieu donar algun consell ja que m’aniria molt be. Gràcies.
Laia Sala

Hola!
La vergonya és un emoció secundària, això vol dir que està molt influenciada pels nostres pensaments. L'emoció bàsica que hi ha al darrera és la por, i pot ser por a ser rebutjada, a ser jutjada, a no ser acceptada, a fer el ridícul... i tots aquests pensaments fan que s'activi el bloqueig com a mecanisme de protecció.
La por necessita ser escoltada, que entenguem què és allò que valorem com a perill i que comencem a fer accions per reduir el perill.
Això vol dir que hauràs de fer una llista de coses que et fan vergonya i ordenar-les de més complicada a més senzilla per tu.
Una vegada tinguis la llista, intenta començar per la més senzilla i fes-la! Mica en mica, com una escala, aniràs agafant seguretat i confiança i podràs avançar en aquesta escala.
Una abraçada!