Tristor
Hola,
Ja porto una dies bastant trista i amb moltes angoixes. Des de que ha començat agost no paro de pensar en la tornada a l'instut. No m'agrada gens l'institut perquè soc una persona bastant introvertida que em costa molt relacionarme amb gent. A més aquest any començo 2n de batxillerat i se que serà un curs molt dur i que això no facilitarà les coses. Tinc la sensació que no estic aprofitant l'estiu tant com m'agradaria, els meus amics estant sempre ocupats i no hem pogut quedar tantes vegades com a mi m'agradaria. Tinc la sensació que la vida no em somriu gens. I per si era poc la regla se'm esta atrassant cosa que m'està preocupant que no sigui per un embaràs. Tot se'm ha fet una bola i no se com tornar-me a animar per poder acabar de gaudir de l'estiu.
Laia Sala

Hola!
A veure, anem a pams:
• Institut - és veritat que 2n de batxillerat està molt enfocat a la selectivitat. Agafa-t'ho com un període d'entrenament per les proves PAU de l'any vinent: aprendre a fer examens i tenir el temari organitzat. Les dades ens diuen que més del 90% dels alumnes que es presenten a les proves PAU les aproven! així que 2n de batx. serà el camí.
• Introversió - és un tret de personalitat. Ara mateix sembla que en la nostra societat es valoren més les persones extrovertides. La veritat és que cada característica t'aporta beneficis. La introversió facilita la introspecció i la reflexió. També l'anàlisi de la situació i, per tant, un millor coneixement del que s'espera de tu en cada moment. A l'hora de presentar-te pots aprofitar i dir com ets: "jo sóc una mica tímida i necessito una mica de temps per obrir-me". Així els altres ja ho sabran i ho tindran en compte ;)
• Aprofitar l'estiu - És un mite! l'estiu és moooooooooolt llarg i és natural que hi hagi moments d'avorriment i mandra. Pots intentar organitzar-te algun pla amb els teus amics amb una mica d'antelació, així t'assegures que no estaran ocupats.
• Embaràs - Si hi ha probabilitat d'embaràs, fes-te la prova i surt de dubtes al més ràpid possible. Mantenir la incertesa pot ser pitjor que no saber la realitat. Perquè en conèixer la realitat pots començar a posar-hi solucions.
• Estar animada - A vegades no ens permetem tenir una mala temporada. No passa res si durant uns dies o una setmana estem amb un estat d'ànim més baix. Acceptem la tristesa i el desànim. Si l'escoltem i no l'evitem, ens ensenyarà algun aspecte de nosaltres i ens permetrà fer els canvis que siguin necessaris per estar millor més endavant.
Una abraçada!