Sortir del armari
Bon dia!
Sóc lesbiana i encara em falta sortir de l'armari amb tothom ja que ho he descobert fa 3 mesos. I per tant us volia fer una sèrie de preguntes sobre sortir de l'armari com de què seria millor.
Tinc dos germanes una un any mes gran i una altra 3 anys mes petita, ho dic quan elles també estiguin o només amb els meus pares i després a elles?
Quan ho dic? Mentre estant mirant la tele, mentre sopem (qualsevol altre apat) o a quina situació recomanarieu?
Com ho dic? Dic que sóc lesbiana o homosexual i com començo a dir-ho?
Després de dir "sóc lesbiana o homosexual" que els hi explico sobre el tema, o no els hi dic res més?
Espero que em pogueu respondre a aquestes preguntes. Perquè em pugueu respondre millor, que sapigueu que els meus pares són de ment oberta i no estan en contra de la gent LGTBI i les meves germanes igual.
Espero que em pogueu ajudar! Gràcies per tot.
Laura Centellas

Hola,
Doncs és important que ho diguis quan tu realment et sentis preparada per fer-ho.
Dir-ho primer als teus pares o després a les teves germanes, o a tots de cop, és decisió teva. Tu coneixes la teva família, les dinàmiques i reaccions que poden tenir davant d'aquesta informació. Per tant, pensa tu com et sentiràs més còmode i quina creus que és la millor opció.
Potser és millor que busquis un moment de calma per parlar d'aquest tema, no? Llançar-ho a l'aire mentre estan mirant la TV potser fa que el missatge no arribi com t'agradaria. Aprofitar un àpat pot ser una bona opció, però potser el més important és que el moment que triïs per dir-ho, sigui un moment on no hi hagi presses, on pugueu estar tranquil·lament parlant, etc.
Un cop ho comuniquis, pots deixar que ells et preguntin si tenen algun dubte, si volen comentar alguna cosa, etc. Segurament els agradarà que tinguis confiança en ells per explicar-los quelcom important per a tu, que et vegin feliç i lliure d'estimar a qui tu vulguis estimar.
Recorda també que hi ha associacions per a famílies que els poden ser d'utilitat si tenen dubtes, volen més informació, etc.:
;
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas