Orientació sexubbal i decició
Holaa! soc una noia i fa relativament poc (un parell de mesos) que crec que soc bisexual. Tot bé. La qüestió es que el meu pare es una mica homòfob (per exemple mirem una pel·lícula, una sèrie o inclòs veiem una parella pel carrer i es fan un petó o passa alguna cosa i diu "quin fàstic" o "eex" i comentaris així).
No l'hi he dit res, ni el meu pare ni la meu mare (pares divorciats) però la meu mare sé que m'acceptaria perquè no li fa res. En canvi el meu pare em diria que es mentida i que no puc ser-ho i tot això.
Resumint, em fa molta cosa dir-li perquè no sé com s'ho pendrà i a més a més fa molt de temps (més de mig any) que no estem tant bé (ni ell ni jo, junts, per això intento habitar temes o moments), què hauria de fer? Què farieu? Li he de dir a la meu mare? I al meu pare?
Moltíssimes gràcies
Laura Centellas

Hola,
No ho has de dir si no ho vols dir. No forcis màquines, és important que puguis tenir al teu abast diferents recursos per a poder donar-lis si creus que ho poden necessitar.
És fàcil que quan ens coneixem necessitem un temps per a assimilar que a qui estimem no és a qui se suposava que havíem d'estimar. Però al final ho assimilem i ho vivim amb naturalitat, ja que és completament natural. El que pot passar és que les families no ho assimilin de forma tan ràpida com ens esperàvem o com nosaltres mateixes.
El que has de tenir clar quan vulguis fer el pas d'explicar a qui estimes és que tu no estàs fent res malament, el problema serà de qui no ho accepti i com a tal ho haurà de resoldre la persona que tingui el conflicte. T'animem a mirar la web i el recursos de l'AMPGIL (Associació de Mares i Pares de fills LGTBIQ+) https://guia.barcelona.cat/es/detall/associacio-pares-i-mares-de-gais-lesbianes-bisexuals-i-transsexuals_69163927.html
">
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas