ser un mateix
Bona nit Adolescents.cat
Abans de tot, moltes gràcies pel vostre servei i atenció cap a nosaltres.
Sóc una noia poc sociable, és a dir, estic només amb els companys i companyes en el moment de les classes, treballs en grup..., però, no vaig més enllà.
Resulta que quasi tota l'estona estic molt callada (i clar tot aquell/a que calla significa que amaga quelcom)- però, no tinc ganes de "socialitzar", i no sé el motiu (a vegades tinc "por" pq per la meva manera de ser, he sentit que em critiquen, o quan "vaig al lavabo i torno cap a la classe els companys callen de sobte". És molt incòmode. D'altra banda, entenc que si tu ets més del teu món, ningú voldrà estar amb tu, però jo sóc oberta quan em sento còmode, en el sentit que jo conec amb qui estic i viceversa. I clar com que em costa entrar en l'ambient i necessito 100000000 anys doncs la gent... em mira com la "rareta" i no és així.
A part d'això, he tingut complexitats amb el meu cos, el meu físic i el menjar (ja abans del confinament), i tot això a portat a una gran inseguretat en mi, i haver perdut les bones relacions que tenia a l'institut i també en les meves notes. I sento que ara que estic en un altre ambient totalment diferent (un grau superior),encara m'acompanya. I no deixo de trencar-me el coco amb histories i sobre el que pensen sobre mi.
En conclusió, vull agradar a tothom i acaba sent tot el contrari, quin lio m'he fotut jo sola 😅😅.
Moltes gràcies per llegir-me i sento el "textaco", no s'em dona bé expressar el que sento breument.
Laura Centellas

Hola!!
Moltes gràcies a tu per confiar en nosaltres i explicar-nos això que et passa.
Potser la clau està en que no estiguis tan pendent de que els altres pensin de tu. És impossible satisfer a tothom i agradar a tothom. No pensis tant en el què pensen els altres i pensa més en el què penses tu de tu mateixa. No et comparis ni vulguis agradar a tothom i no siguis tant exigent amb tu mateixa. Tots i totes tenim dret a equivocar-nos i a no ser perfectes, tu també.
Intenta apropar-te a algú de la classe, i intentar de mica en mica guanyar aquesta confiança que dius que necessites per sentir-te còmode, potser no cal apropar-te a tot el grup de cop, però busca algú amb qui creguis que pots tenir afinitats, i iniciar una conversa, proposar una quedada fora de l’horari lectiu...
Recorda que els altres t’acceptaran tal i com ets, però abans ho has de fer tu mateixa.
Una abraçada!
La Laura Centellas