Problemes de tota la meva vida
Bones Laia,
soc una persona molt tancada, fins l’estiu passat ni tenia amics, anava amb una “amiga” amb la que ara m’adono que tot el que em diu es negatiu, o per criticar i que nomes em fa mal. aquest estiu he treballat i he conegut a molta gent nova, però, ara que he tornat a casa, sé que tornaré a estar molt sola i que ara ni tan sols la tindré a ella. em fa por començar batxillerat i entrar en alguna despressió o alguna cosa així. necessito ajuda per saber com cuidar-me i com avançar. moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Fantàstic que aquest estiu hagis pogut veure una versió diferent de tu mateixa! Què t'ha funcionat aquest estiu?
- Treballar amb un equip de persones noves.
- ???
Quan estem bé, quan sentim que hi ha una mica llum és moment d'analitzar quins canvis hem fet a la nostra vida per tenir-los presents si mai ens sentim malament.
Pel que fa a l'inici de batxillerat, potser pots intentar conèixer els nous companys/es. Segur que hi ha altres persones que també són noves com tu.
No es tracta de fer-hi amistat de seguida, sinó de ser companys/es i passar-s'ho bé junts durant el curs. Ja aniràs veient més endavant si hi vols establir una amistat.
Per cuidar-te, analitza tots aquests aspectes de la roda:
- Físic. Valora la teva alimentació, el descans i l'exercici físic.
- Mental. Analitza quins missatges t'envies a tu mateixa (li diries això a una teva amiga?). Quines expectatives tens sobre el curs? Són realistes?
- Emocional. Tens espais per buidar les teves emocions? Quina emoció et costa més de gestionar?
- Social. Quines són les persones del teu cercle ínitm de confiança? I del cercle de col·legues? i del cercle de companys/es? i del cercle dels coneguts/des?
Centra't en passar la primera setmana i posa't com a objectiu parlar amb 2 persones noves al llarg de la setmana. Objectius petits. Setmana a setmana, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas