Depressió?
Bon dia.
Sóc una noia de 18 anys amb AACC O INFJ (no identificades en el seu moment).
Sempre he anat super bé al institut, somiava a convertir-me en algú important, en fer ciències O algo... Però de cop alguna cosa va canviar en mi cap a finals de segon de batx. Em vaig adonar de que realment tenia un problema amb el tema dels amics i de... Parlar amb la gent en general... Vivia COMPLETAMENT TANCADA EN MI MATEIXA i penso que no he viscut gens la meva adolescència... A sobre la meva mare va patir molts anys un transtorn mental i amb la dona del meu pare no m'hi porto especialment be... Em sento com completament sola, no tinc confiança amb ningú en concret i a sobre em vaig enamorar d'un noi que m'ha costat moltíssim de treure'm del cap i se que no veure mai més...
Ara estic de vacances amb la família... I em sento fatal per dins.... He entrat a logopèdia i no sé ni si és el que realment vull fer, ja que jo volia fer psicologia però no em va arribar pq la vaig cagar molt a la sele.... I ns com processar tants pensaments i emocions i a més crec q realment he viscut amb ansietat social O ns... Literalment em passava els estius jugant a videojocs O llegint i no vaig fer com el que em tocava per la meva edat...
Esq a més tinc la autoestima super baixa i no sé si vull socialitzar O no ... Tot m'afecta moltíssim en general (les crítiques, la manera com la gent diu les coses...) i ns q em passa...
El 17 d'Agost marxo a el meu segon camp de treball, on em trobaré amb gent de la meva edat i tinc moltes ganes pro alhora tinc por de no encaixar .. com sempre m'ha passat en general... Mai vaig arribar a encaixar a l'institut ni a cap lloc.
A més m'agradaria molt canviar-me de pis pq som molts i m'estresso molt i estic agobiada en general :).
Em podríeu siusplau donar alguna mena de consell?? Moltes gràcies😁
P.D. Gaudiu molt de les vostres merescudes vacances!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i per pensar en les nostres vacances! Descansar ens ajuda a reprendre la feina amb l'energia renovada!
Pel que fa a la teva consulta... el més important és que puguis anar pas a pas.
En relació a la socialització, no et posis unes exigències poc realistes, intenta relacionar-te amb una o dues persones de la teva carrera, és suficient. A vegades ens fan creure que necessitem molta gent al voltant i potser no és veritat. Potser només necessitem sentir que son persones de confiança i que podem ser nosaltres mateixes. I potser son poques persones i potser son suficient.
Pel que fa a la carrera, el mateix. Prova algunes classes, fes aquest curs, explora el tipus de feina que et pot oferir en un futur... i si veus que a mitjans de curs segueix sense agradar-te, mira quines opciones de canviar de carrera. Canviar d'opinió és molt sa!
En tema família... ja comença a ser més complex perquè es barregen els temperaments de cadascú, la seva història personal, el que hem après, com hem gestionat les emocions... potser aquí podries demanar ajuda professional per poder organitzar una mica millor tota la teva història vital.
I el tema d'encaixar, no sempre és fàcil i a vegades tardem molt a trobar les persones que ens fan sentir còmodes, que ens accepten i estimen pel que som i no pel que fem. Ves coneixent algunes persones i ves veient amb quines pots ser tu mateixa i amb quines no... et donarà pistes pel teu propi autoconeixement.
I, finalment, amb el tema pis pots fer un petit ritual per tal que la teva habitació sigui el teu oasis. Que sigui un espai on et puguis sentir segura, amb les teves coses i aïllar-te en cas que hi hagi massa soroll. També pots parlar amb la resta de companys i establir algunes normes de convivència... i el mateix que amb la carrera, si no t'hi sents a gust, si et porta molt malestar, potser hauràs de valorar l'opció de canviar!
A vegades la vida se'ns fa una muntanya i hem d'agafar-la en trossos petits per poder-la afrontar.
Una abraçada!
La Laura Centellas