Indignació amb Disney per la decisió que ha pres sobre el seu primer personatge obertament gai

per Redacció , 17 d'agost de 2018 a les 10:11 |

L'actor Jack Whitehall. Foto: Netflix


Disney
va anunciar fa pocs dies que incorporaria per primera vegada en una de les seves pel·lícules - The Jungle Cruise- un personatge "obertament homosexual". Per interpretar el paper, la companyia d'animació ha escollit l'actor Jack Whitehall, qui compartirà pantalla amb la coneguda artista Emily Blunt.

Doncs bé, la polèmica no ha tardat en saltar. El motiu? Que Disney hagi triat un actor heterosexual per donar vida a un personatge gai. El col·lectiu LGTBI ha criticat durament la companyia i ha assegurat que no vol que l'homosexualitat sigui representada, un cop més, a través de bromes i tòpics.

No és el primer cop que la indústria del cinema es veu implicada en una polèmica similar. Fa uns mesos l'actriu Scarlett Johansson es va negar a interpretar un personatge transsexual a la pel·lícula Rub and tug després que centenars de persones critiquessin els responsables del film per no haver escollit un actor que fos transsexual de veritat. Vosaltres què en penseu?

 
Participació
RLY?
Per Gurl el 26 d'agost de 2018 a les 12:08
0   0
Sincerament penso que és la seva feina actuar, doncs que te de dolent que no s'identifiqui? És com si Emma W. hagués de ser igual que Hermione per a protagonitzar-la, a vegades els actors han de fer dels "dolents de la peli" i no vol dir que ho siguin realment lol. La qüestió es queixar-se

No
Per Anònim el 19 d'agost de 2018 a les 16:17
2   0
Aviam, el que a mí em sembla malament és que es tingui aquesta resposta. La cosa de males persones es pensar que no ho ha de fer un homosexual pq és posar etiquetes. És igual l'actor !!

Que cony ens passa!?
Per Anònim el 19 d'agost de 2018 a les 01:37
3   0
Osigui estem calassificant que una perdona hetero o homosexual sigui millor per interpretar un paper!? Son persones normals, TOTES DUES. No hi vec el problema en l’actor, sino en nosaltres, en la societat.

AJAJAJAJA
Per Anònim el 18 d'agost de 2018 a les 11:11
2   0
sincerament, vaia xorrada. es diu ACTUAR aka posarse en el paper duna persona. Perdoneu pro no veig a ningu queixarse de q el sheldon Cooper x exemple esta interpretat x un home gay i fa un paper de hetero. Aixi q no veig xq ha de ser polemic q no facin al reves

ni jo tampoc
Per Anònima el 18 d'agost de 2018 a les 11:48
1   0
jo tampoc veig ningu queixan-se de altres actors que fan de gais i son hetero
Disney no ha fet res malament
Per Anònim el 18 d'agost de 2018 a les 00:24
3   0
El paper d'una princesa tampoc l'ha d'interpretar una princesa de veritat.

rao
Per Anònima apoyo a la comunidad LGBT el 18 d'agost de 2018 a les 10:56
1   0
es veritat i el paper de una chonny no cal que l' interpreti una de debo, nomes cal ficar-se en el personatge, cap poblema
xd
Per Anònimjiji el 17 d'agost de 2018 a les 22:57
0   0
Xd crec q aixo es passarse una mica, perque un personatge duna peli sigui homo no crec q calgui que lactor ho sigui perque els actors no son els personatges sino que els representen, havera si ho entenen. No cal ser mud per representar un personatge mud. No cal ser homo per representar a un personatge homo. Que jo estic a favors de lhomosexualitat i tot pero jdr aixo ja son limits, pobre disney q per una vegada q posen un personatge gay van i es queixen per lactor mare meva tocat el nas

Flipant
Per Flipant el 17 d'agost de 2018 a les 22:14
0   0
A veure jo aixo ja ho veig una mica desmesurat. Si un homosexual por interpretar un paper de heterosexual, perquè no pot ser també a la inversa? Es que no li trobo el sentir, jo crec que qualsevol actor/actriu pot interpretar qualsevol paper.

I punt.
Per Anonimaa el 17 d'agost de 2018 a les 21:51
1   0
Avera els actors estan preparats per interpretar qualsevol paper, i com ens han dit sempre, les pelicules no son la vida real, aixi q no te pk fer el paper de un homosexual un q de veritat sigui homosexual.

GENT
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 21:00
0   1
Per tota la gent on vegi que esta be que un hetero fagi de homo,heu pensat que pot semblar una burla en els homosexuals? Heu pensat quan abans es feia servir un actor blanc per fer de negre? Doncs el mateix, oi que esta fatal? Doncs aixo tmb

Absurd
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 18:32
5   2
Hi ha molts actors i actrius que han fet un paper d'assassí, molt ben fet i això no vol dir que siguin assassins. Doncs igual passa amb la sexualitat, no cal ser homosexual per fer d'homosexual ni hetero per fer d'hetero. Un actor/actriu INTERPRETA un paper. No fa de ell mateix perquè si fós així ja no caldrien actors i actrius. Un heterosexual pot fer d'homosexual igual que un homosexual pot fer d'heterosexual. Una altra cosa és que després es facin servir tòpics a la peli (cosa que no trobo bé), però encara que l'actor sigui homosexual hi poden haver tòpics.

clar
Per Anònimacapricorn el 18 d'agost de 2018 a les 10:00
0   0
esclar i hi ha actors que fan de supervillans i no son dolents aixi que ens queixem per ximpleries, tans actors heteros fen d' homos, perque estan preparat per fer del personatge i ho fan molt be
Són actors
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 17:14
4   0
Llavors, què me'n dieu de l'actor Jim Parsons quan representa a en Sheldon Cooper, per exemple? És un actor homosexual fent un paper heterosexual! Ho trobo una ximpleria, un actor és un actor, i mentre no es faci burla em sembla bé🙆

SON ACTORS
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 17:11
1   0
actuen, no son ells en la vida real com en la peli pero ni de costat. Yo no veig res de dolent en posar un actor homosexual PERO SI FOS HOMOSEXUAL ENCARA MILLOR. per mi es igual tant si es homosexual com si no mentres cumplexi el seu paper en condicions

Clar que esta be per part de disney
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 15:37
3   2
Pues clar que esta be, molts dels que no hi esteu d'accord despres sou els primers en dir que TOTS SOM IGUALS

Jo ho trobo be
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 15:18
1   0
Jo trobo be que un actor heterosexual fagi d'un personatge homosexual, ja k al cap i a la fi el k fan es respresentar, el k si k ni trobo be, es que a l'hora de fer un paper heterosexual, es descarti directament un actor homosexual, perque al cap hi ha la fi, el actor homosexual tambe representa el personatge al igual k hi fa un hetero

Opinió
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 15:05
6   0
Jo crec que els actors nomes interpreten un paper, no hquria d influir en res la orientació sexual de l actor, no entenc perque la gent s ofen

clar que no ha d' influir
Per AnònimaMerlina el 17 d'agost de 2018 a les 17:49
1   0
perque son actors i ja, saven interpretar papers homo o heteros i cap prooblema
pels que no u entengin
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 14:31
8   1
Aver llegiuvos tot larticle, ¨no vol que l'homosexualitat sigui representada, un cop més, a través de bromes i tòpics.¨ El que molesta a el colectiu LGTB es el fet de agafar persones heterosexuals per fer de homo i que el paper estigi completament exagerat, esta clar que un hetero pot fer super be de homo, pero sigem realistes, nih¡gu podra fer millor de homo que un homo. El fet es agafar un hetero per fer de homo, sesta anteposan els heterosexuals a la industria del cinema, i si algu vol dir que també podria pasar el contrari, es a dir, que hi hagin homos que fasin de heteros, sisplau que vagi i busqui les estadistiques i compari els casos. hi han molts mes heteros que homos en aquestes indusstries i aixo es el que molesta

Fan
Per Emm NO tio el 18 d'agost de 2018 a les 01:12
2   0
Sisplau, gràcies, casem-nos i deixem aquestes persones discutint mentre cabalguem cap a la posta de sol
Massa Tonteria a Sobre
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 14:15
9   0
Un actor ha d'interpretar el paper que se li dona. Bé que en altres sèries i pel•lícules actors homosexuals han de fer de persones heterosexuals i liar-se i enrotllar-se amb persones del sexe oposat i aquí si que no dieu que l'actor a de ser heterosexual. Un pel d'hipocresia, no? Massa avorrida està la gent a casa seva.

Però una cosa es veritat
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 13:56
6   2
Quan un actor/actriu homosexual actua en un paper de heterosexual ningú li diu res....

Ho veig absurd
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 13:51
8   0
Per què això és criticat? Hi ha hagut molts actors i actrius homosexual que han interpretat papers heterosexual, per exemple el de Como conocí a vuestra madre o Christian Grey mateix, l'actor és gay però interpreta a un sadomasoquista. Quin problema hi ha? És només interpretació

Quina ximpleria
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 13:36
28   0
Sóc obertament homosexual i de gran vull ser actor, i esque ser actor es interpretar un paper, no és fer de la persona que ets, per això sí un home hetero fa de homo no hi ha cap problema, perquè és un paper i t'has d'adaptar, és més, u trobo de puta mare que un hetero faci d homo, pq es vegi que no només els homosexuals poden fer d'homo, és més, jo preferiria fer papers heteros que homosexual pq així no tindria cap erecció😂😂😂😂

m 'encanta el teu comentari
Per Anònima apoyo a la comunidad LGBT el 17 d'agost de 2018 a les 14:47
7   0
tens rao, mira si hi ha una pila d' actors i actrius que fan de homosexuals i son hetero i al reves, aixi que no hi ha cap problema , son actors i punt
Estic d'acord
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 13:54
11   0
Estic d'acord amb aquest comentari ia que no té havere res si et surt un paper sigui el que sigui el pots fer encara que siguis homo O no Hi ha sigut un munt de paper que els que fan la veu són homo i el personatge no aquí la gents no es queixa Bueno es lo que opino l'actor sa davituar al seu paper cosa que trobo bé que hi hagi un personatge gai .
Lqsa
Per Anònim2 el 17 d'agost de 2018 a les 13:29
15   0
A lqsa bé que el Fermín interpreta a una persona heterosexual quan ell fora de les càmares es homosexual i ningú es queixa. Ell interpreta bé el seu paper i ja està.

fins hi tot a Aida
Per Anònima apoyo a la comunidad LGBT el 17 d'agost de 2018 a les 14:42
6   0
Eduardo Casanova o Secun de la Rosa interpreten personatges gais i no s' han queixat i be que ho feien. fins i tot a la que se avecina el Victor Palmero fa de noia i no passa absolutament res i no ens oblidem de Merli, l' Iñaki que interpreta a Oliver fa de gay i crec que es hetero aixi que deixem de queixar-nos que no pasa re
Lgbt
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 13:26
5   5
D'on treieu la I ???? Es d'intersexual, no forma part del colectiu😬

“L”
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 14:06
6   3
La L és de lesbiana
.
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 13:16
11   0
Jo puc entendre les dues opinions. En primer lloc, puc entendre que l'actor sigui hetero no té res a veure amb com serà el personatge. Però després, manca molta respresentació LGBTQ+ en Hollywood, i que per fi hi hagi un personatge gay en una peli de Disney; que per lo menys s'esforcin a buscar un actor que pogui empatitzar amb el personatje. La majoria d'actors que veiem són heteros, així que el dia que no importi la sexualitat i se'ns tracti a tots per igual, estaré feliç.

...
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 23:45
1   0
Jaaaa. Jo tmb puc entendre que cada un dels dos podria fer qualsevol paper, ja que tant hetero com homosexual, si és bo és capaç de tot. Si bé és cert considero que un homosexual podria tenir més facilitat en fer el paper ja que s identificaria més amb el personatge. Tot i que no treu que un altre actor que no ho sigui ho pugui fer millor. Tot depend del guió, el talent dels actors i el que vulgui el director. En un principi la orientació sexual no hauria d afectar
En particular tens rao
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 15:38
4   0
però haver per exemple hi ha molts hemose uals que fan el paper de hetero o al revés no passa res per què un actor hetero faci el paper d'homosexual. En per 13 raons l'actor que fa de Justin és gai pitjor a la sèrie no i no passa res
quin problema hi ha?
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 12:50
23   0
de veritat busquem polemica on no la hi ha, hi ha actors gais interpreten a personatges heteros i viceversa i no hi ha agut cap problema

Jabdkssn
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 12:10
15   1
Per una part l'actor no hauria d'influenciar pero segur que el text que li possin sera super exagerat i mostrant topicazos basicament com el 99% de les pelis disney

...
Per Anònima 15 el 17 d'agost de 2018 a les 11:15
35   1
No hi ha veig cap problema en q un actor hetero interpreti un paper homosexual, al igual q al revés tampoc hi hauria cap problema. A mes x exemple, a les pelis d’amor no escolleixen actors q estiguin enamorats, lo important es saber interpretar be el personatge.

????
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 10:53
118   4
Amb l'actor gai que interpreta a en Barney Stinson a Cómo conocí a vuestra madre no li ha passat absolutament res per interpretar una personatge heterosexual i ho va fer de putissima mare, quina ximpleria que al revés ho vegin malament.

La MEVA opinió
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 23:30
0   0
A veure no es el fet de que volem treurali la feina, el fet es que s’explique per a nens, sera el primer cop que es mostri contingut a nens d’aquest tipus i una forma de mostrar-ho natural i real es millor que s’interpreti per un actor homosexual que sap realment del tema i pot fer millor el paper Si no fos el primer cop i no fos per a nens em donaria igual, pero no es el cas
El que jo penso
Per Anònima lgtb el 17 d'agost de 2018 a les 10:49
252   3
Jo crec que el actor no és el problema. Han hagut actors heteros que han fet super bé papers de persones homosexuals (p. Ex. Cate Blanchett, Rooney Mara, Léa Seydoux...). Els actors, si treballen bé, s'han d'adaptar a qualsevol personatge. Ara bé, sí que és veritat que no voldria veure alló de les bromes i els tópics perque alimenta els estereotips i no ens ajuden pas. El problema no és l'actor o actriu (sempre que facin bé el seu treball) sinó el guió.

No ho tinc clar
Per Anònim el 30 d'agost de 2018 a les 02:10
0   0
Aixo es pot mirar de dues maneres: - Encara que sigui hetero tambe pot interpretar un paper homosexual perque per mi aixo donaria igualtat a que es igual si s interpreta un personatge hetero o homo, continua sent un personatge - tambe es pot mirar en la manera que gaire be mai agafen actors qie son homos o trans i aixo si que es descriminacio
el d' opresio
Per Anònima apoyo a la comunidad LGBT el 18 d'agost de 2018 a les 09:55
0   0
a veure maco, es indignant per tu pero a veure, a series i pelicules actors heteros fan d' homosexuals i cap problema, a tu no et sembla be i et sembla indignant pero en realitat no es com tu ho veus per exemple a Merli, hi ha personatges gais i son interpretats per heteros fins hi tot homes interpretan personatges de dones i ningu no es va queixar
...
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 23:42
3   0
Com a noia del colectiu lgbti, considero que pel simple fet que s estigui discutint sobre qui pot i qui no pot fer d actor, ha de ser un símbol per adonar-nos que el tema no està normalitzat ni molt menys. A les pelicules heteros no passa: 1- ei mira és una peli d amor entr heteros 2-ostra savies que l actor que fa d hetero en realitat no ho és? I segur que moltes d altres coses. No crec que se li hagi de donar tantes voltes al tema. El director sabrà que fer i si ha escollit els actors que ha escollit no crec que sigui especialment per la seva orientació, sinó per la seva bona feina. I, entenc que no es vulgui esteriotipar molt pk és bastant irreal a vegades(la majoria) però, això ho considero un altre simptome de la falta de normalització a la societat(incluïnt escoles, família ...)
D'acord
Per Andreu de G. el 17 d'agost de 2018 a les 22:05
4   0
Estic completament d'acord, el que importa no és l'actor, mentre que l'interpreti bé i el guió sigui èticament acceptable, l'actor no hauria de ser un problema per al públic.
Opressió
Per Emmm NO tio el 17 d'agost de 2018 a les 20:33
7   15
Que un actor heterosexual representi un personatge homosexual és indignant. La cosa és, no hem de ser liberals, no cadascú pot fer el que vulgui i se'n sortirà, NO. El fet que un actor heterosexual doni vida a un personatge homosexual farà que s'estereotipi el personatge ja que quan no en tens ni idea i sols saps els rols que es dóna a l'homosexualitat en cinema i sèries no pots aportar res. La cosa de fer un personatge homosexual DISNEY (=per infants) és obrir mires i intentar naturalitzar l'homosexualitat en una societat homòfoba com la que continua. Volem educar aquests infants en la realitat, no en els tòpics del que els heterosexuals creuen que és l'homosexualitat. Cal que recordem que l'heterosexualitat encara és opressora de l'homosexualitat, ja que quan veus algú pressuposes la seva heteronormativitat (menys si s'adequa a algun rol cinematogràficament estès com la "lesbiana de les camises de quadres" o el "gai del color rosa"). Aquests són uns exemples cutres i típics, i el fet que existeixin i que se m'entengui més o menys prova que se'ns socialitza en aquests tòpics, i al seu torn ens MOSTRA com de dolent seria que un actor heterosexual donés vida a un personatge homosexual, perquè aquests infants que volem educar, no els educarem, sinó que els repetirem els nostres propis prejudicis. A més, una altra cosa, NO ÉS EL MATEIX QUE UN ACTOR HOMOSEXUAL FACI UN PERSONATGE HETEROSEXUAL, Per un simple motiu, L'HOMOSEXUALITAT ÉS L'OPRIMIDA, NO L'OPRESSORA. I anda que no hi ha actors homosexuals que estarien encantats de tenir la feina i ajudar la propera generació d'infants oprimits per la seva sexualitat (esperem que menys oprimits, sisplau). En resum, Disney em fa bastant fàstig, tant per la seva hipocresia, com pel seu sensacionalisme, com per la seva apropiació cultural, etc. M'agradaria que hi hagués un personatge femení obertament lesbiana, un personatge transexual, un personatge intergènere, etc i tot sense caure en tonteries. Sento que sigui tant llarg, petons per totes (plural neutre que inclou tot ésser humà)
Opinió personal
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 17:59
14   0
Com a homosexual trobo molt important que s'em representi en una película, tot i això considero que cal fugir delsde estereotips que s'han creat al voltant de la nostra figura. És igual si l'actor és gay o no, però no acceptarè que es faci burla d'una orientació sexual igual de vàlida que leses altres
el de una puta merda
Per Anònimamatoll el 17 d'agost de 2018 a les 14:38
19   0
escolta macooo, per que no parles amb mes respecte i tots ens entendrem millor? aqui ningu vol ofendre a ningu aixi que no cal que et posis aixi
Us queixeu per tot
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 14:25
18   4
A veure per aquesta regla de tres en les pel·lícules q surten heterosexuals només podrien represebtarlo actors heterosexuals quan un homosexual tmb ho pot fer
Per al d'una puta merda
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 14:17
33   2
Llavors tampoc hauriem d'acceptar que cap actor homosexual interpretés un paper hetro, i segur que tothom es queixaria alegant que es un actor com qualsevol altre i que tambe pot interpretar un paper hetero. Trobo que se li busquen defectes a tot, i ja hi ha molts actors famosos obertament homosexuals que troben feina i fan tot tipus de papers. Tampoc trobo be tancar portes als actors heteros dinterpretar papers homosexuals
A la noia/noi de la resposta
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 14:03
68   0
Perdona eh, donare la meva opinio sense cap intencio datacar a ningu. Pero igual que ni molt menys em sembla malament que un actor homosexual interpreti un paper heterosexual no entenc pq hauria de veure malament que un actor heterosexual interpretes un paper homosexual. I jo penso com el/la que ha fet el primer comentari, si no es fan servir topics ni estereotips (que la gran majoria de cops son ofensius), quin hauria de ser el problema?
Una puta merda!
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 13:22
4   91
Aixo es completament inacceptable. Estam posant per davant un actor hetero k un actor homosexual. Pk? Dincs pk es la gent es hilipollas i seguaix els estereotips sense ni tan sols pararse a pensar si pot ferir lorgull dalgu. 😤😤😤😡😡😡
Siusplau!
Per Anònima el 17 d'agost de 2018 a les 10:36
11   7
Podeu respondre aquesta enquesta sobre la música?? https://goo.gl/forms/Db5EoySoVBXvKMoE2 Moltes gràcies!!

Ja estaa
Per Anònim el 17 d'agost de 2018 a les 13:27
6   6
Ja ho he fet
Fes el teu comentari

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari no l'envia un robot publicitari

Un portal de:

Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a l'ACPC
 
Amb la col·laboració de: