10 coses que el feminisme ha aconseguit i que hem d'agrair

per Adolescents.cat , 6 de març de 2019 a les 10:35 |
Encara hi ha moltes desigualtats entre homes i dones, és per això que hem de seguir lluitant per aconseguir ser lliures i tenir els mateixos drets. Però també cal recordar tot el que el moviment feminista ha aconseguit fins a dia d'avui. Si tantes i tantes dones no haguessin lluitat pels seus drets i llibertats, avui no viuríem com vivim actualment.

Aquí et deixem 10 coses que el feminisme ha aconseguit i que hem d'agrair! Si se te n'acudeixen més, escriu-les als comentaris!

 



Aquesta setmana ha passat per AdolescentsiCat en Nil Moliner. Cantant i compositor català que està triomfant a tot l'estat gràcies a les seves cançons plenes d'optimisme i alegria. Parlem amb ella de la vida, de la seva relació amb Operación Triunfo, d'haver fet cançons per artistes com l'Alfred García, i també de l'amistat, del futur, i de com veu la vida.

Com a tots els convidats, li farem passar algunes proves i, òbviament, haurà de respondre les preguntes de l'interrogatòri íntim.

 
Participació
..
Per Anònim el 7 de març de 2019 a les 21:59
1   0
Agrair a qui??

disculpa?
Per Anònima el 7 de març de 2019 a les 21:00
0   0
hem d'estar agreides perque avans no ens deixessin votar i ara si? crec que agreides no es la paraula ja que aquestes coses no s'haurien d'haver permes mai joder, que som IGUALS igualtat joder!! trobo que la manera d'enfocar l'article no ha estat la correcte, tot i que entenc que la intencio no era dolenta ni molt menys, pero haurieu d'haver posat per exemple: 10 coses que avans no podies fer si erets dona que us indignaran molt esteu d'acord?

La 6
Per Feminista el 7 de març de 2019 a les 20:10
0   0
Amb la 6 ni hi estic d'acord. Les noies no ens podem posar pantalons sense que ens mirin el cul, no podem portar escot sense que ens mirin les tetes. Això vull que s'arregli ja de ja. A mi em segueixen mirant el cul quan Porto segons quines peces de roba. Espero que algun dia si que poguem dir que ens podem posar qualsevol peça de roba sense que ens critiquin, ni ens mirin el cul/tetes.

sexe menstruació
Per Anònima el 7 de març de 2019 a les 00:44
0   0
i sobretot de la masturbació i la censura

Títol original
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 23:49
1   2
Està bé que adolescents.cat explique aquestes coses pq encara hi ha gent que diu "ni masclisme ni femenisme, igualtat".

Flipooo
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 23:32
0   0
Com que agrair, s'ha lluitat molt no li hem d'agrair a ningú ja q això ja hauria d'haver estat sempre

Guay
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 23:27
0   1
Estan molt be aquestes coses i va haver bastanta lluita per part de dones per aconseguir tot això antigament, però alguna aportació important que hagi fet el feminisme actualment? Perque que les dones puguin votar i estudiar i denunciar... ja son coses de fa molts anys, actualment que es el que ha aconseguit?, no es per criticar el moviment es curiositat.

Buenooo
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 23:15
0   1
Jo amb estic d'acord amb tot del feminisme i tot però la 5 a la que ho denúncies et jutgen malament

♀!
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 23:12
0   0
No trobo gaire encertat aquest titular. Evidentment són motiu de satisfacció tot el que s’ha aconseguit gràcies al feminisme, però no d’agraïment. És una llàstima que les evidències no es reconeguin com un dret i es fagi com a assoliment. Avui i sempre ♀

Treball
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 22:34
0   0
Hem aconsaguit poder traballar i cobrar un poc mes de sou que abans i no ser tant esclaves . Encare que falta molt per lluitar en aquest ambt.

No.
Per @luterum el 6 de març de 2019 a les 22:31
2   0
Definitivament no és el feminisme modern qui ha aconseguit aixó.

Asco
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 22:28
2   0
Encerio, sap greu q a la societat de avui en día aigem de agrair coses com portar pantalons aixo tindria q ser una cosa de tota la vida pero aquesta societat, avanca si, pero molt poc a poc

Uii
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 22:28
0   0
Mira dons jo trobo molt bé tot aixo però: D'una part es veritat k hem aconseguit tot això però no trobo normal k haguem de donar les gràcies, els nois bé k no l'han de donar pos nos pk perfecto cada cosa k es fa per nos em de donar tantes gràcies?? Donarem les gràcies quan s'acabi la disagualtat entre gèneres!!!!!! Nose si s'entén el k vull dir però eske em fa molta ràbia tot això, espero k poguem aconseguir ja k tot sigui igual tan l'un per l'altre

Avera
Per :) el 6 de març de 2019 a les 22:15
0   0
nhiha bastantes q crec q encara no em aconseguir

soc dona i em sento orgullosa pero....
Per Anònimuus18 el 6 de març de 2019 a les 21:35
8   0
hi han algunes que son falses: parlar de sexe i de menstruació es bastant fals, a mes, quan els nois parles de masturbacio es normal pero quan jo dic:em masturbo, la gent em mira mooolt malament. a part, lo de pirtar pantalons esta ben vist pero portes uns pantalons curts i/o un top i et "marquen" com a puta, guarra, facil... ser dona no es gens facil i crec que no hauriem d agrair res fins a no haverhi la igualtat! #lesdonestenimelpoder

pens igual
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 20:14
7   0
. Trob que l’article esta be pero la paraula no es agrair. Perque obv hem conseguit molt, pero la lluita feminista es un moviment per sconseguir els drets que ens pertanyen pel simple fet de ser dones. No es un somni que en fa ganes aconseguir, es una realitat que ens mereixem. Mes que agrair esteim orgulloses de la nostra lluita, que ojala no fes falta, pero si que ho fa. Ens veim als carrers dia 8!!!

ualaa quina sort tenim no?
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 15:44
160   3
d'acord si, són coses que abans ni hi havia i ara si, per tant suposa un avanç en la societat, però igualment, són coses necessaries que hauria de fer temps que es poguessin fer! Que no dic que no haguem d'estar contentes, però em sembla que no hauría de fer falta haver-ho d'agrair, prevue mira que haver de dir: Mira quina sort tenim de que podem denunciar que algú ens hagi maltractat!

Totalment d'acord
Per Anònim el 7 de març de 2019 a les 22:12
0   0
Segurament no s'arreglara res fins d'aqui un temps pero com mes fem millor aixo esta clarissim aixi que dema a fer vaga! Sense les dones s'atura el mon!!! https://goo.gl/forms/vl4EmMFceKRtGAsc2
...
Per Anònim el 7 de març de 2019 a les 06:53
2   1
Que sigui una sort no treu que siguin drets bàsics, sinó que sou afortunades ja que en el passat aquests drets no se us permetien i actualment si que els teniu. Pertant heu de agraïr que la societat hagi cambiat a bé i no a malament, siguin drets bàsics o no.
.
Per Anònima el 7 de març de 2019 a les 00:49
3   0
Jo crec que al que es refereixen és a que, encara que falta molta lluita, el feminisme si que serveix per alguna cosa i si que fa que aconseguim coses (necessàries i que sempre hauríem d’haver tingut) però jo crec que el que volen és que la gent que diu que som unes exagerades i que el feminisme no serveix per res vegin que si serveix.