6 coses que no sabies sobre l'arribada de l'home a la Lluna

per Redacció , 22 de juliol de 2019 a les 10:33 |
Aquest cap de setmana ha fet 50 anys que l'home va arribar a la lluna per primera vegada. Tot i això, hi continua havent alguns detalls desconeguts sobre la històrica missió d'Apol·lo 11. Us els expliquem:

 


Versió sense playbuzz


Per què la bandera onejava si la Lluna no té atmosfera?
Un equip d'enginyers de la NASA va dissenyar la bandera que van desplegar els astronautes de la missió Apol·lo 11. Van treballar-hi tres mesos. La bandera tenia un pal especial format per dues estructures telescòpiques, i entre elles una barra lateral que sostenia el drap. D'aquesta manera, encara que la Lluna no té atmosfera, semblava que estava onejant.

L'estranya olor de la pols lunar
Mentre van portar posat el vestit no ho van notar, però en treure's el casc dins del mòdul lunar, els astronautes de l'Apol·lo 11 van notar un detall inesperat. La pols lunar que havien portat a les seves botes i vestits desprenia una olor intensa i molt desagradable que els recordava a la pólvora. La pols lunar no té ni de lluny la mateixa composició que la pólvora, així que l'origen d'aquesta olor segueix sent un misteri.

Quanta gent va participar en l'arribada de l'home a la Lluna?
Prop de 400.000 persones van fer possible d'una manera o altra l'arribada de la humanitat a la Lluna. És el càlcul que va fer l'escriptor Craig Nelson, que va documentar cadascun dels treballs que es van realitzar.

Vestits fets a mà
Els vestits espacials van ser confeccionats a mà per una plantilla d'una coneguda marca de llenceria, Playtex. Va ser una confecció laboriosa ja que tenien 21 capes aïllants de diferents materials per poder-se protegir del foc, el desgast o la corrosió, entre d'altres.

El fracàs estava previst
El president dels Estats Units d'aquella època, Richard Nixon, tenia a punt un discurs per si la missió fracassava i els tripulants morien en el viatge lunar. Començava així:

"El destí ha volgut que els homes que han anat a la Lluna per explorar en pau es quedessin a la lluna per descansar en pau..."

El negoci de la pols lunar
La casa de subhastes Sotheby 's va vendre per 1,8 milions de dòlars una bossa amb restes de pols lunar utilitzada per l'astronauta Neil Amstrong.
Participació
...
Per Anònim el 23 de juliol de 2019 a les 09:16
2   0
tambe hi han mes coses com q la bandera no es va quedar clavada per cupa de l’enlairament de la nau. I tmb q la nau estava feta perquè quan s’atarres les potes es dobleguessin per culpa de l’inpacte però el pilot era tan bo q va aconseguir aterrar d’una manera perfecta i això no va passar, la nau va quedar massa enlairada i mes q el primer pas a la lluna va ser un sal

i que podia ser montatge
Per Anònima el 22 de juliol de 2019 a les 17:47
4   8
segons informacions, els atronautes van arribar a la lluna pero van veure alguna cosa que van haber de tornar i no van cumplir la misio del tot, a mes nomes hi ha una petjada , despres van poguer grabar a un akltre lloc com si haguessin clavat la bandera de veritat, d' aqui be la famosa frase '' Hiuston tenemos un problema'' aixi que van haber de tornar

...
Per Anònim el 23 de juliol de 2019 a les 09:13
2   0
Això es de la 2a vegada que es va anar a la lluna
xd
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 11:45
18   27
mira perdoneu però jo no hem crec q ningú haigui arribat a la lluna al 1969 q no hi havia gaire bé ni oridnadors perque amb aquell any si i ara no q estem mes abançats???

.
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 18:05
6   0
Òbviament abans tenien la tecnologia per arribari pq hi VAN arribar tot i q segurament no amb tanta seguretat. Ara no hi han anat més pq la NASA s'està centrant mes amb l'expedició a mart.
Però...
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 16:44
6   5
No tindria sentit tornar si ja van anar una vegada no creus ?
6 vegadas
Per Steppenwolf el 22 de juliol de 2019 a les 16:42
2   0
l'home va viatjar a la lluna no una sinó 6 vegades, entre els anys 1968 i 1972, en les missions Apol·lo, la ultima va ser l'Apol·lo17... Moltes missions i molta gent involucrada perquè sigui un muntatge...
6 vegadas
Per Steppenwolf el 22 de juliol de 2019 a les 16:41
2   0
l'home va viatjar a la lluna no una sinó 6 vegades, entre els anys 1968 i 1972, en les missions Apol·lo, la ultima va ser l'Apol·lo17... Moltes missions i molta gent involucrada perquè sigui un muntatge...
6 vegadas
Per Steppenwolf el 22 de juliol de 2019 a les 16:38
3   0
l'home va viatjar a la lluna no una sinó 6 vegades, entre els anys 1968 i 1972, en les missions Apol·lo, la ultima va ser l'Apol·lo17... Moltes missions i molta gent involucrada perquè sigui un muntatge...
6 vegadas
Per Steppenwolf el 22 de juliol de 2019 a les 16:34
13   0
l'home va viatjar a la lluna no una sinó 6 vegades, entre els anys 1968 i 1972, en les missions Apol·lo, la ultima va ser l'Apol·lo17... Moltes missions i molta gent involucrada perquè sigui un muntatge...
.
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 16:07
30   7
Yo compañeroa te lo voy a decir con todo el respeto del mundo pero tú eres gilipollas.