6 senyals per saber si una persona és tòxica

per Redacció , 31 de juliol de 2019 a les 11:29 |
Detectar una persona tòxica no sempre és fàcil, sobretot perquè acostumen a ser manipuladores i ens fan sentir culpables. Així ho assegura el psicòleg Jesús Matos a El País. L'expert explica les sis característiques típiques d'aquestes persones:

 


Versió sense playbuzz

No paren de parlar d'elles
Una de les característiques més comunes de les persones toxiques és que sempre parlen dels seus problemes, de les seves virtuts, de les seves experiències...i no deixen intervenir als altres. Segons explica l'expert, solen ser individus amb poca consideració pels sentiments de la gent que els envolta i no demostren empatia.

Contagien el seu pessimisme
No totes les persones tòxiques acostumen a mostrar el seu pessimisme de manera clara, moltes ho dissimulen perquè la gent no se'ls hi giri en contra. I com ho fan? Doncs mostrant-se poc entusiasmades per un pla en concret, per exemple. D'aquesta manera aconsegueixen anant "manipulant" les persones a poc a poc i aconseguir que es faci el que elles volen.

Es mostren com a víctimes
Una altra característica típica d'aquest tipus de persones és que sempre acostumen a victimitzar-se: es queixen per gairebé tot i encomanen el seu malestar als altres.

Són dependents
"Sempre et volen tenir al teu costat i et van aïllant de la resta de la gent", explica el psicòleg a El País. I és que són persones amb poca autonomia i bastant dependents.

Són envejoses
Com hem dit abans, la gent tòxica no és empàtica i per tant és pràcticament incapaç d'alegrar-se pels èxits dels altres. 

Són imprevisibles
El seu estat d'ànim sol canviar sovint i mai saps per on et sortiran. Segons comenta el psicòleg Jesús Matos, les persones tòxiques acostumen enfadar-se amb facilitat de manera que les seves amistats sempre estan procurant mantenir-les "satisfetes" perquè no s'alterin.
Arxivat a:
RÀNQUINGS, persona, tòxica
Participació
Un que es tòxic, es tòxic amb tothom?
Per Maria12345 el 29 de gener de 2020 a les 17:06
0   0
Una pregunta. Una persona tòxica, es tòxica amb tothom o sóc jo que faig que sigui tòxica?

Madre Mia Rosalia
Per ROSALÍA el 17 de setembre de 2019 a les 20:11
0   0
Mare meva les meves millors amigues de tota la vida son toxiques. Em fan sentir malament i no magrada gens. Estat parlant d'aixo amb ma mare i la unica opcio que trobem es canviarme d'institut.

....
Per .... el 1 d'agost de 2019 a les 13:17
0   0
Eiiii, ahi vaig escriure un comentari en lo titol de ... i ma respos algu i ma preguntar que sisoc de les terres de lebre, resposta soc de torto, tu?

???
Per Anònim el 1 d'agost de 2019 a les 11:55
0   0
Tinc dos amigues tòxiques em cauen super bé però em fan sentir malament que hauria de fer???

...
Per llaaalll el 1 d'agost de 2019 a les 11:38
0   0
a mi també ns pq

Uf
Per Anònima el 1 d'agost de 2019 a les 09:59
0   0
Crec que sóc una persona tòxica

???
Per Anònim el 1 d'agost de 2019 a les 09:29
0   0
Tinc dos amigues tòxiques em cauen super bé però em fan sentir malament que hauria de fer???

???
Per Anònim el 1 d'agost de 2019 a les 09:26
0   0
Tinc dos amigues tòxiques em cauen super bé però em fan sentir malament que hauria de fer???

eii
Per anonimaaa el 31 de juliol de 2019 a les 22:44
0   0
A mi em surt igual!!!!

Jo tenia un amic tòxic
Per Anònimaaa :) el 31 de juliol de 2019 a les 21:12
2   0
Tenia un amic que sempre parlava d'ell, i sempre exagerava les coses que li passaven. Canviava molt ràpid d'humor i sempre que ens barallavem, ell era la víctima, la culpa sempre era dels demés, i tot el que li passava, ho pagava amb els amics, com si tinguessim nosaltres alguna cosa que veure. Un dia ens vam barallar molt fort, i la culpa va ser dels DOS, em vaig disculpar pel que vaig fer jo, pero ell mai ho va fer. Actualment, estic molt millor sense ell, segueix parlant amb el meu millor amic i m'explica que quan queden, sempre parla malament de mi, dient de tot. Jo MAI parlo d'ell aixi als seus amics, perque si són amics seus, el que no puc fer es parlar aixi d'ell. Va posar al meu ex en la meva contra, i ell (l'amic tòxic) em va ajudar i va estar d'acord amb mi quan li vaig deixar, ara resulta que diu que és tot culpa meva. Ara està intentant posant a un altre amic en la meva contra també, no tenen vida aquestes amics hahaha. Total, que aquestes persones les haurieu d'allunyar de la vostra vida, són persones que no valen la pena tenir-les com amigues. Si us està passant alguna cosa semblant a la meva, ja sabeu que heu de fer, abans de que acabi pitjor.

Eiii
Per Anònima el 31 de juliol de 2019 a les 20:47
18   0
Se m'ha posat diferent el tipus de web, O sigui no es la mateixa pàgina que la de sempre

.
Per Anònima el 31 de juliol de 2019 a les 15:44
4   0
Crec q tinc una amiga toxica. Sempre va parlant d’ella, de tot lo k li passa i no li interessa res de lo q dic jo. i sempre treu tot lo dolent de mi, fa que em senti malament perq nomes ressalta tot lo q faig malament o tots els meus defectes. L’he deixat de parlar fa temps per aquest motiu, crec q es toxica

Uau
Per Anònim el 31 de juliol de 2019 a les 14:34
4   0
Vaig tenir una amiga molt però molt tòxica, li agradava bastant molt i no sabia com apartar-la de mi pq sempre m'explicava els seus problemes i em sentia en la necessitat de no fer-li mal però tampoc li podia fer costat i ajudar-la pq em repel·lia moltíssim...

...
Per Anònim el 31 de juliol de 2019 a les 14:31
1   0
Jo tinc un amic toxic que es molt gracios... però ma fet moltes coses fees, pero moltissimes. I lo vull enbiar a la merda pero no puc ek🤦🏽‍♂️ Consell? Sorry x les faltes

Per el/ la de '...'
Per Anònim el 31 de juliol de 2019 a les 17:12
2   0
Simplement no dubtis d'enviar-lo a la merda, però tampoc ho fasis molt vestia, fesli entendre q no t'agrada la seva compañía o com et tracta i el pq. Sinó funciona demana consell a algú en qui confiïs i q et pugui ajudar. Pd- ets d les terres d l'Ebre ??
Perfecte
Per AnònimA el 31 de juliol de 2019 a les 13:44
27   0
Acabo de enviar a pastar fang al meu millor amic...

Merda
Per Anònim el 31 de juliol de 2019 a les 13:06
61   6
Acabo d'adonarme que jo soc toxica

Ostiaa
Per Anònim el 31 de juliol de 2019 a les 15:00
4   0
Ja en som dos🤦🏽‍♀️
Noooo
Per Anònima el 31 de juliol de 2019 a les 14:47
5   0
M acabo de adonar que soc toxica per els meus amics i aixo em fa sentir malament. Com puc canviar?
Hm
Per Anònimaaa el 31 de juliol de 2019 a les 14:39
4   0
Encara pots canviar 🤗 Jo tenia una amiga tòxica i vam acabar mal
Fua