Preguntes sobre la regla
Holaa!
Tinc 13 anys i fa 5 anys que em va venir la regla. (O sigui als 9)
1. És dolent que et vingui a aquesta edat?
2. És normal que quan tens la regla, estiguis de mala llet i borde amb la gent?
3. Per què quan em ve la regla, tinc unes ganes tremendes de plorar?
4. Si et ve als 9 anys, la menopausia et pot arribar abans que a les altres persones? O depèn?
5. Per què existeix? Per què ho passem tant malament?
Moltes gràciees :*
IESP

Hola Laura!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. No és pas dolent, però és poc habitaul. Segurament vas ser de les primeres oi?
2 i 3. Sí, degut als canvis hormonals, que fan que estiguem més sensibles tant per enfadar-nos, per posar-nos tristes, com per alegrar-nos.
4. No hi ha una relació directa, ja que depén més de la teva genàtica (mare, àvia...)
5. La regla és senyal que els nostres òvul ja són fèrtils, i que aquell mes no han estat fecundats (perquè no ha arribat cap espermatozoide). El mal és degut a l'expulsió de l'endometri (osigui, el que acaba sent la regla) i que els organs del voltant estan més sensibles. Amb el tem,ps, les noies aprenem a portar aquest dolor i a tolarar-lo una mica més, fent que no ens influencii tant en el nostre dia a dia :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat