Pesat
Hola!
Be, aquesta pregunta es una mica diferent de les que solo veure per aquesta secció. No tinc cap amor impossible ni res d'això, si no al reves.
Un amic meu esta obsessionat amb mi. M'ha demanat sortir uns 20 cops i jo sempre l'hi he dit que no, educadament això si. Un cop fins i tot, ja cansada, li vaig escriure una bíblia per deixar-li clar que jo amb ell no hi volia res i ell es va enfadar molt amb mi dient que li havia donat esperances i em va demanar que m'allunyes d'ell per poder-me oblidar i tot aixo, i jo ho vaig fer. Pero ell no. Seguia vingent al meu darrera i clar, jo no entenia res. Va tornar a demanar-me per sortir i per liar-me amb ell. Porta mes
os demanant-me quedar amb ell i jo sempre intento inventar-me un excusa o donar-li 'esquinazo' i apagant el mòbil perquè se que si cedeixo i quedo amb ell intentara posar-me la llengua fins la campaneta i jo no vull (ho se perquè m'ha demanat per fer-ho).
Molta gent em diu que li digui que si, que ens liem i desprès decideixo però es que no vull, no vull perquè mai he fet un petó a algú i vull que la primera sigui algu que m'agrada.
Ell ja m'ha dit molts cops que esta enamorat de mi i que soc el seu platonic i cada cop que estic al costat de un altre noi (un amic o qui sigui) em comença a mirar malament i crea molt mal rotllo i esta supergelos i l'altre gent s'hen adona i s'aparta.
Un dia d'aquests no podre més i el començare a cridar i no vull, perque si ens barallem trencarem el gruo d'amics ja que som de la mateixa colla.
Jo ja no se que fer amb ell i comença a cansar-me la situació.
Que faig?
PD: tenim 15 anys
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
La situació que ens expliques tampoc és fàcil. És molt important mantenir-te ferma en la teva decisió. Si a tu no t'agrada aquest noi, no has d'anar més enllà del que tu vulguis i ell ho ha d'entendre i sobretot respectar.
L'únic que pots fer és dir-li directament que tu no sents el mateix que ell i que respecti la teva decisió. Llavors potser seria convenient que poséssis una mica de distància (li pots dir a ell) per evitar mals entesos. Així només parlareu per grup i us veieu quan hi hagi més persones. Sigues sincera i honesta davant d'aquesta situació i demana a tots els teus amics que respectin la teva decisió.
A vegades és difícil oblidar-se d'una persona, però si nota que la teva decisió és ferma, ho acabarà entenent.
Una abraçada
www.consultajove.cat