No pots o no vols?
Hola...No m'agrada haver de explicar la meva vida, però ara necesito ajuda.
Vaig estar tenint una relació amb un noi durant un temps bastant curt. Va ser tot molt ràpid, ens vam conèixer molt ràpid, ens vam fer amics molt ràpid i ens vam començar a agradar molt ràpid. Després em va deixar perquè s'havia cansat de mi...Vam estar mig any sense parlar-nos i ni tan sols mirar-nos. Però vam coincidir en una classe i ens va tocar seure junts ja que no hi havien més llocs. I em va demanar tornar. Jo vaig dir-li que no volia res més tot i que sabia que encara m'agradava...Però hem estat intentant ser amics i sense voler, ens vam besar, un dia que haviem quedat per fer un cafè, i ja no ens hem vist més.
M'agrada, però vull estar sola...i les meves amigues em diuen que no sigui tan estúpida per tornar amb ell. La veritat és que sóc molt feliç quan estem junts, em fa riure i sentirme segura. Però no ho sé...No sé si dir-li que no vull res perquè potser després me'n penediré...o dirli que si que vull alguna cosa però si després em fa mal serà molt pitjor, i ara encara sem farà fàcil oblidar-lo...
Sé que tu no em pots ajudar ja que això ho he de decidir jo...però em pots aconsellar, siusplau.
Un petó, gràcies.
InterPersonal

Bon dia Gemma,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Entenem perfectament com et sents en aquest moment, entenem que et costi prendre una decisió després del que heu viscut i que tinguis dubtes sobre que fer.
Com bé dius, l'única persona que sap el que ha de fer i pot decidir ets tu. Per tant, l'únic que et puc dir és que de moment no et precipitis a prendre una decisió. Parat a pensar que sents realment per ell, t'agrada de veritat, o pot ser un bon amic amb qui riure i passar-ho bé? Sovint és fàcil confondre l'amistat amb alguna cosa més, i més, si abans hem tingut una "historia" junts. Si et genera inseguretat que ell torni a fer el mateix que l'altra vegada pots parlar amb ell, que t'expliqui com és que ara està tan segur que vol estar amb tu si un temps enrera es va cansar tant ràpid? Si l'escoltes, potser t'aclareix alguna cosa. Podeu plantejar-vos que és el que no va funcionar, i d'aquesta manera veure si és alguna cosa que es pot solucionar fàcilment en aquesta nova etapa, o si pel contrari, és algo que farà que aquest cop torni a passar el mateix....
En resum, l'important és que no et precipitis, que pensis i meditis molt bé les coses i que prenguis la decisió que prenguis estiguis convençuda del perque la prens. Mai sabràs si és la correcta o no, però almenys l'hauràs pres sent conscient de les coses.
Molta sort
www.consultajove.cat