Pes !!
Fa un temps vaig escriure una consulta a la pàgina ja que em sentia molt insegura pel meu pes (ja que em sentia grassa, etc etc), doncs des d'aquesta consulta (que crec que no em vau respondre) he aprimat moltíssim. Al febrer de l'any passat pesava uns 67 kg y ara 52kg no he fet res dolent, només he deixat de menjar bolleria, menjar ràpid, begudes amb gas i ara faig bastant esport.
Ara ve el problema.
Des que vaig perdre aquesta gran quantitat de pes molta gent (meus pares i avis inclosos) em diu que estic massa prima i es preocupen massa per mi, quan no tinc cap problema! Crec que es pensen que vomito o no menjo o alguna cosa d'aquestes. Ara em sento bé amb el meu cos i sóc és segura que fa un any però ells no em paren de repetir que m'he aprimat massa i a més, que he perdut cul y pits. I m'estressen massa.
Sí que estic una mica "obsesionada" amb el meu pes ja que no vull engreixar i tornar a estar com estava abans i em peso cada dos dies, però menjo bé, no em salto menjars, i menjo sà (verdures, carn, fruita, llegums, lactis, etc) i a més faig esport i prenc té ja que es bó per la digestió. Però no considero que aquesta "obsesió" tingui a veure amb l'anorèxia, bulimia o qualsevol trastorn alimentari, o sí?
A més, ara m'estan creant una inseguretat pel tema que he perdut cul i pits i no sé com guanyarlos :( teniu alguna solució també per això? No vull engreixar, només que em tornin a crèixer.
Sara Bujalance

Hola lucía! Sé que els pares i la família es poden fer una mica pesats amb el tema del menjar, però ho fan perquè t'estimen i els hi fa por que puguis acabar tenint un problema tan greu com l'anorèxia. De fet, pel que dius sí sembla que has aprimat bastant en aquests últims mesos i això pot ser molt perillós per a la teva salut i per al teu desenvolupament, recorda que estàs en edat de creixement! Si has perdut cul i pits la única manera de recuperar-los és menjant variat i suficient. A més, menjar variat, equilibrat i suficient és la millor manera també d'assegurar-te un bon pes i mantenir un bon tipus, junt amb la pràctica d'esport de forma habitual. No permetis que la preocupació pel pes es faci més gran, dominant-te i fent-ho passar malament! Per evitar això el millor que pots fer, a més de menjar de tot, equilibrat i suficient (sense passar gana), és parlar amb la teva gent de confiança, com els pares i amics, sobre com et sents, les preocupacions que tens, etc. Ells t'ajudaran a estar bé, sentir-te bé amb tu mateixa i evitar un problema. Molts petons!!