Pastilles anticonceptives
Hola! Ja fa uns 6 mesos, que em prenc unes pastilles anticonceptives(que es diuen Linelle), aquelles que es prenen cada dia menys la setmana de la regla. Tinc uns dubtes que voldria preguntar-vos:
1.Aquestes pastilles son per protegir de l'embaràs, però tinc por de que "fallin" o alguna cosa.. Jo tinc novio des de ja fa molt, i mantenim relacions sense protecció avegades(Perque sabem que no ens som "infiels"), ja o em fet més dun cop, pero segueixo avegades tenint aquesta por a dins.. Puc estar segura d'aquestes pastilles? Me'n puc fiar?
2.El fet de que ja ho hagi fet amb el meu nóvio sense protecció, i no ens haguem transmés cap malatia, significa que ja ho podem fer sempre així? Esque ens es més cómode i ens agrada més, i sabent que ens estimem.. m'agradaria saber sobre aquest tema.
3.Per últim,vaig sentir que deien que aquestes pastilles disminuien el fet de que de gran poguéssis tenir fills, és a dir, que perjudicaven al ser més grans. Es cert?
Espero que em contesteu, moltes gràcies
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
1. La veritat és que aquestes pastilles, si es prenen correctament, són molt efectives! (es calcula que un 99%). Per tant, et diria que pots estar ben tranquil.la :)
2. Com et prens les pastilles, no hi ha risc d'embaràs. Si voleu fer-ho sense preservatiu, per estar segurs del tot, per què no us feu una analítica tots dos. Així us quedeu tranquils i ja podeu fer-ho sense el condó.
3. No és cert, és un mite. Les pastilles no fan que una dona deixi de ser fèrtil (osigui que no pugui tenir fills). Pensa que els motius més comuns d'infertilitat tenen a veure amb coses com: malalties en el sistema reproductor , ser fumadora o patir un gran estrés, per exemple.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat