Liofobia
Hola! Em fa molta vergoña aquest tema, perquè totes les meves amigues ja s'han liat amb molts tios, i jo amb cap, pel simple fet de que no tinc confiança en mi mateixa.
Lo pitjor esq més d'un cop he tingut oportunitats i he fet cobras, i a la fí els nois s'acaben cansant de mi. Soc molt oberta,no em considero una noia lletja i m'encanta anar guapa i maquillarme una mica, es més, no surto de casa sense la ralla dels ulls, pero amb aquests temes soc molt vergonyosa.
No se que fer, li tinc panic als petons o com va?
Gracies!
InterPersonal

Hola Marina!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
És normal que aquelles coses que no hem fet mai o que no coneixem ens generin una mica d'incerta i fins i tot una mica de por. Però fixa't que com més ho evitem més gran es fa la pilota!
Que totes les teves amigues ja s'hagin liat alguna vegada no significa que automàticament tu també ho hagis de fer. A cada persona li arriba el seu moment. Per tant, és important que ho facis quan tu realment et sentis preparada i amb la persona que tu vulguis, i pensa que quan arribi aquest moment és normal està nerviosa. Pensa que la vergonya a vegades ens paralitza i no ens deixa fer allò que realment voldríem, per tant quan detectis que apareix fes-li front i "empassa't" aquesta vergonya, veuràs que el resultat de fer-ho és millor del que esperaves!
Una abraçada ben forta i endavant Marina!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat