Autoestima
Hola, és la primera vegada que faig una consulta així que espero que estigui bé, fa uns mesos que trobo que encara que em diguin que estic bé jo em trobo una mica grassoneta i molts defectes més. M'han dit que he de tenir una mica d'autoestima pero encara que ho intenti no puc, algun consell per guanyar una mica d'autoestima??
InterPersonal

Hola Núr!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
És molt important acceptar-nos i estimar-nos tal com som! I com ho fem? T’aconsellem un petit exercici que et pot ajudar! L’objectiu és aprendre a donar la importància que té cada cosa a la vida: avalua del 0 al 10 tots els aspectes de tu mateixa (no només el físic). Avalua què t'agrada de tu, més enllà de què pensen els altres! Si ets tu mateixa qui té clar com ets i el que t’agrada (tot i els aspectes que no t’agradin tant) aprendràs a estar satisfeta sempre.
Quan facis el llistat has de pensar tant en l’aspecte físic com en les teves habilitats socials i altres qualitats; I també, com aprofites aquests elements positius en tots els àmbits de la teva vida (tu mateixa, qualitats a l'hora de relacionar-te, estudis, família, temps lliure, etc.).
Si en el teu dia a dia intentes fer allò que t’apassiona i portes al dia les teves responsabilitats, si cuides el teu estil físic amb cura i saludablement, fas exercici i tens una dieta equilibrada i variada, i mantens relacions positives amb els altres, et sentiràs satisfeta de com va la teva vida i la teva autoestima serà l'adequada! Aquest és el secret per tenir una bona autoestima! ;)
Una abraçada ben forta i bon estiu!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat