No se si em podreu ajudar
Hola primeer de tot m'agradaria felicitar-vos per tot l'esforç ajuda i paciencia que teniu
M'agradaria que si em podrieu fer una dieta per 1 setmana, menjo de tot, lo que passa esk no se com combinar plats i sentir-me agust amb el que menjo, almenys doneume idees pero m'agradaría més una dieta per 1 setmana. Tinc 12 anys (fare 13 aquest any) Peso 49,2 i medeixo 1,58 - 1,60. Vaig a gimnas i tal pero esk si tinc una petita idea del que puc menjar o el que no em motivaré mees. El meu pare m'ha dit que m'he aprimat ¡, abans estaba gorda y eel meu cos a canviat, tinc panxa i el que m'agradaria es tindre el ventre una mica més pla. Si ho feu em fareu un gran favor pk tindre una motivació.
No tinc ningun problema alimentici i menjo d TOT
En fi:
-Em podrieu fer una dieta per 1 setmana?
-Tmb em doneu idees del que puc portar al cole peer esmorzar pk o no porto res o porto un entrepa i no tinc una idea del que puc emportar y que m'ajudi a aprimar
Petonets<3 Gracies per la vostra ajuda
Sara Bujalance

Hola strawberry! Posar-te una dieta per a una setmana pot ser una mica confós perquè depèn dels horaris que tinguis, si estàs a casa o a fora, de l'activitat que fas, etc... Et deixo una orientació de com hauria de ser el menú d'un dia, per a que tu mateixa ho apliquis en el teu cas, i sempre parlant-ho amb els pares:
- Per esmorzar: Un hidrat (pa o cereals, per exemple), una fruita i un làctic (llet, iogurt o formatge)
- A mig matí: Un entrepà i/o una fruita
- Dinar: Una part d'hidrat de carboni (arròs, pasta, patata o llegums. Pot ser el primer plat, o una ració més petita com acompanyant del segon. També hi ha d'haver verdura (amanida, verdura bullida, a la brassa).També pot ser el primer plat, o una ració més petita com acompanyant del segon). I també hi ha d'haver una part de proteïna (peix, pollastre, carn, ous o llegums). De postres podem fer una fruita o un iogurt.
- Berenar: Un entrepà i/o una fruita
- Sopar: El mateix que per dinar.
El dinar i el sopar es pot menjar igual, però a l’hora de dinar és millor fer àpats més energètics perquè encara tenim hores d’activitat per davant i a la nit, en canvi, és preferible fer un menjar més lleuger (fer verdures, a la planxa, al forn, etc) per tal de que la digestió no dificulti el descans mentre dormin.
Al pati és important que portis un entrepà i/o una fruita.
Si fas tot això i ho combines amb la pràctica d'esport habitual et serà molt fàcil mantenir un bon pes, com el que ja tens, que ja estàs prou prima. Per treballar panxa en concret et serà útil fer exercicis amb un hula-hoop.
Molts petons!!