Que em passa?
Fa uns mesos que no em ve la regla i ho noto molt extrany. Te algo a veure amb el menjar? Ja fa bastants de mesos que no em sentia còmoda amb meu cos i em veia molt grassa, les meves amigues em deien que no però jo seguia creient que estava grassa. Vaig començar a deixar de menjar i ara menjo molt poc i faig molt d'exercici. Pesava 56kg i ara peso 48kg (medeixo 1,65). Te algo a veure que no em vingui la regla amb això que us dic??
Gràcies!!
Carlota López Ballestar

Bona nit Mariabb,
Si ens fixem en el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en un pes molt per sota del que tindries que estar. De fet, quan pesaves 56kg estaves en un pes saludable tot i que com dius tu et veies gorda.
Això ens fa pensar, que tens certa distorsió corporal, és a dir que no et veus tal i com ets. De fet això en petita mesura ens passa a tots però possiblement en el teu cas la distorsió sigui més gran. També veiem la insatisfacció que tens amb el teu cos, ja que com dius no et veies bé i no et senties còmode, de manera que vas començar a deixar de menjar i a fer molt esport.
En el teu cas tot indica que malauradament estàs patint un trastorn de la conducta alimentària. Quan això passa i la persona està en un pes molt baix hi ha diverses conseqüències físiques i psicològiques. Una d’elles és la desaparició de la menstruació. Això es coneix com amenorrea i és molt perillós per la salut. Per això és molt important que vagis al metge amb la teva família i demanis ajuda.
Moltes persones pensen que el problema és el menjar o el cos però el que és més importat és que tu puguis millorar la teva autoestima per agradar-te tal i com ets.
Has de demanar ajuda ja que estan amb aquest pes i no tenint la regla cada vegada et trobaràs pitjor i les conseqüències seran més greus. El millor que pots fer és explicar-lis el que t’està passant als teus pares, segur que ells també han notat alguna cosa i deuen estar preocupats. Sovint, les noies que estan en la teva situació tenen molta por de que s’enfadin o de decepcionar-los. No et preocupis, ells t’estimen i l’únic que voldran és ajudar-te. Si voleu podeu venir junts a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia i així podrem parlar amb tu. Allà podrem veure que et passa i podrem recomanar-te el que et pot anar millor per sortir-ne.
Esprem que decideixis fer el pas!
Una abraçada.
Carlota