pes, no engordo de ninguna manera
peso 45.3 i la meva mida es de 1.62.
tinc molt complexe per les meves cames, son molt fines i estic farta de que em preguntin si menjo bé, no estic malalta. Menjó bastant i no engordo, estic molt farta de que em preguntin coses aixi, he provat batuts i de tot i no hi ha manera de engreixar. que puc feeer:(
Carlota López Ballestar

Bona tarda Carla06,
Gràcies per fer-nos la teva consulta i confiar amb nosaltres. Si únicament mirem el teu pes i la teva alçada si veiem que et trobes en un pes insuficient. Evidentment, cada persona té una predisposició genètica i possiblement per això et costi tant pujar de pes.
Si et fixes molta gent parla de cos es pot perdre pes però en canvi quasi ningú parla de com pujar-lo, quan ho necessites.
Moltes persones creuen que la única manera és menjant moltíssims dolços, snacks, rebosteria, etc. i s’adonen que tot i així no puden de pes però si empitjoren la seva salut.
El primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge, tant en els entrepans, com en la pasta
En quant a l’esport nosaltres sempre recomanem fer esport 3 cops a la setmana, a part del que feu a l’institut.
En el cas que seguint totes aquestes pautes durant un temps no notis cap diferencia et recomanem que vagis a un metge ja que podrà analitzar el teu cas de manera més personalitzada. Pensa que és normal que tot i fer tot això costi que augmentis de pes, és la teva constitució i és difícil pujar de pes.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Carlota