vull ser vegetariana!!!
Hola, tinc 14 anys i m'agradaria molt ser vegetarian.
Ja ho vaig comentar als meus pares, però a la meva mare no li va fer ninguna gràcia. tot pegat va durar un sopa d'una hamburgesa de "toffu". Nose que fer ja que cada cop que hi ha carn per menjar, em venen ganes de vomitar pel fet de que aquest menjar ha estat un cop viu i ha tingut una mare, una vida....
Gràcies per escoltarme <3
Carlota López Ballestar

Bona tarda Ballarina,
Moltes gràcies per fer-nos la teva consulta. Entenem que si sents que estàs menjant algo viu, que ha tingut una mare, una vida, etc. et sentís malament i que per els teus valors t’agradaria ser vegetariana. Nosaltres sempre recomanem que no es comenci una dieta vegetariana fins els 18 anys, quan quasi ha acabat el procés de creixement. Tot i així el que és més important és que puguis seguir una dieta equilibrada i si has de començar a deixar de menjar, carn, peix, pollastre etc. deixarà de ser-ho.
Pensem que has d’intentar, al menys durant un temps seguir menjant de tot però si et sents incapaç hauràs d’anar a un nutricionista especialitzat en alimentació vegetariana perquè et doni les pautes pes seguir una dieta equilibrada sense menjar proteïna animal.
També has de saber que el canvi d’una alimentació a l’altre ha de ser progressiu ja que el cos s’ha d’anar acostumant poc a poc, i que també hauràs de prendre complements vitamínics ja que sense menjar proteïnes animals hi ha certes vitamines que necessitem i que no rebem, com per exemple la B-12.
Des dels inicis de la historia els mamífers s’han alimentat dels vegetals i dels animals. Els animals també mengen altres animals. És una cadena alimentària.
Esperem haver-te orientat una mica.
Una abraçada
Carlota