Com deixo de menjar? (joe)
Holaa!
Mira, que fa un temps que em vull aprimar per estar més sana i més en forma, vaig al gimnàs un o dos cops per setmana a part d'educació física a l'escoba (que tampoc és massa) i la mojaría de caps de semana camino i monto a cavall.
Però tinc un problema, que és que per acabar de completar la vida sana hauria de menjar més sa, pero no puc!! Siempre em dic, no mengis no mengis per esque no puc sempre menjo, com puc deixar de menjar???
Moltes gràcieees
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Tenir un estil de vida saludable és molt important per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos i per estar sans. Per aconseguir això s’ha de fer esport de manera regular i menjar de manera equilibrada.
Pel que fa al esport la recomanació és que a més de les dues hores d’educació física feu unes 3 hores més d’esport a la setmana i els dies que no es fa esport caminar al menys 30 minuts. Tu fas força esport. El que et recomano és que més que anar al gimnàs busquis algun esport que t’agradi ja que segur que t’ho passaràs millor i et motivarà més.
Pel que fa a l’alimentació, és bàsic menjar i a més s’ha de fer 5 cops al dia. Encara que sembli una grandíssima contradicció si comences a menjar poc t’engreixaràs més ja que el cos es posa en mode de recaptació de greix per tenir energia quan no n’hi dones. No m’has donat cap informació per això abans de posar-te a fer res el millor és que vagis al metge. Ell et dirà si creus que tens que perdre pes o si estàs bé. Sigui com sigui, el que has de fer és seguir la piràmide alimentària, menjar tots els grups d’aliments i alimentar-te bé, sinó t’acabaràs posant malalta, i estic segura que això no és el que vols.
A més hi ha una cosa súper important. Quant més vulguis controlar el menjar més et descontrolaràs de la mateixa manera que quantes més prohibicions et posis més te les saltaràs. A les persones ens encanta saltar-nos les prohibicions.
Espero haver-te ajudat una mica. Recorda abans de fer res, s’ha d’anar al metge!
Moltes gràcies guapa!
Carlota López Ballestar