!!!BULL ENGREIXAR!!! AJUDEU-ME (I)
Holaa!! Tinc 12 anys, d'aqui poc faig 13. Soc celíaca i molt primeta, amb cames molt llargues. Medeixo proximadament 1'56. Peso 40k. Estic bé? Vaig anar al metge, amb va dir que estava a un pes normal, pero tinc por, perque amb veig molt primeta, amb cames llargues i primes, braçets llarguisims primets, i no m'agradu. Com tinc celiaquia, penso que costaria engreixarem. Que puc fer per engreixar? Tan de cul, com cames, pero no bull estar gorda, pero tampoc primeta, bull estar normaleta...Necessito consells, ajuda, a que puc fer per engreixar una miqueta de glutis, de tot en general. Gracies!
Laura Medrano

Hola guapa!
Tens raó que potser estàs primeta però si menges bé i suficient i el teu metge t'ha dit que estàs bé i que no t'has de preocupar, has d'estar tranquil·la. El principal és que tinguem salut i que ens alimentem correctament, combinant-ho amb la pràctica d'esport. Si tu fas bé aquestes dues coses i a més a més el teu metge t'ho ha confirmat, significa que estàs sana.
Pensa que tens 12 anys i que per tant quasi quasi acabes de començar l'adolescència i el teu cos encara ha de canviar força. Aquests canvis corporals no els podem triar, ni quan volem fer-los ni com, per tant cal tenir paciència fins que vagin arribant.
Pensa que a tots ens agradaria canviar algunes coses del nostre cos (a algunes persones aprimar, a altres engreixar, a altres tenir el nas més petit, a altres ser més alts, a altres tenir els pits més grans..) però la clau per tenir una bona autoestima està en acceptar-se tal i com un és, ja que canviar el nostre cos no és tant fàcil. Hi ha persones que pensen que el cos humà és modelable (com si fos de plastilina o de fang) i que amb esport i alimentació podem aconseguir modificar tot el que vulguem del nostre cos, però això no és del tot cert. No podem modelar el cos al nostre gust i si mengem bé i fem esport hem d'estar contents amb el físic que tenim.
Així doncs et recomanem que tinguis paciència ja que el teu cos encara s'ha de desenvolupar i agafar forma femenina-adulta i que t'acceptis tal i com ets. Si el teu metge t'ha dit que estàs bé, no t'has de preocupar ni capficar amb intentar canviar el teu cos ja que si ho fas, probablement acabaràs tenint problemes d'autoestima i et frustraràs perquè el físic que tenim no el podem triar.
Una abraçada ben forta i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano