AJUDA!!!
Hola, sóc una noia de 13 anys i tinc sobrepès. No ho entenc, ara estic fent una mica de dieta i exercici i m'aprimo bastant, en canvi, quan no ho faig durant una o dues setmanes, torno a tenir els mateixos kilos que abans... Ajuda siusplau :<
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori.
La veritat és que això que expliques és més habitual del que creus per dos motius.
-Moltes de les dietes o les coses que fan les persones per perdre pes consisteixen en eliminar certs aliments o menjar poc.
-Molts cops la gent perd pes però després no fa un pla alimentari de manteniment.
Si el que fas és eliminar aliments un cop els tornes a introduir en la teva alimentació el teu cos no els absorbeix de la mateixa manera que abans. I si has menjat poc i tornes a menjar la quantitat adequada com has menjat poc el teu cos el que fa és crear reserves per poder tenir energia.
També hi ha un punt important i és que al nostre cos no li agrada perdre pes, s’hi resisteix i la seva tendència natural és a recuperar el perdut. Per això s’ha de tenir molta precaució en com ho fem i fer-ho amb el control d’un metge o nutricionista. També faltaria veure si realment has de perdre pes o si estàs bé.
Després de fer la pèrdua de pes és important durant un temps fer el manteniment que et comentava, sinó pel cos és un canvi massa brusc.
No sé com ho has fet però segurament t’ha passat això. Per això crec que el més important és que demanis ajuda d’un nutricionista perquè t’ensenyi a menjar equilibradament.
Una abraçada i no t’angoixis amb el tema del pes.
Carlota López Ballestar