activa??
no em sento bé quan estic molta estona sense fer res, es a dir, quan estic a cole totes les hores assentada, després fent deures o quan llegeixo o quan estic mirant una pelicula perquè penso que com que no faig res m'engraixaré molt. tot i que faig 3 hores d'esport al gimnas mes 2 a cole i després intento anar d'un a tres dies amb bici. pero quan estic assentada o sense fer res ho passo molt malament. que podria fer?
Laura Medrano

Hola!
Pensa que totes les persones necessitem estar en repòs (asseguts, dormint, estirats,...) ja que sinó no podríem aguantar el dia a dia. Estar en repòs NO vol dir engreixar.
El metabolisme i la genètica és el que fa que cada persona tinguem un tipus de cos diferent i l'estil de vida que portis farà que tinguis tendència a engreixar o no. Pel que expliques tu ets una noia activa que fas esport, vas amb bici... per tant no t'has de preocupar per això. La idea que escrius de que mentre estàs asseguda el teu cos està engreixant és falsa. Pensa que si això fos cert les persones que es passen el dia en feines on han d'estar asseguts estarien molt obesos, o les persones que han tingut algun accident i no poden fer esport.. i no és així. El cos humà s'autoregula per a que això no passi.
La nostra recomanació és que no t'obsessionis amb aquest tema ja que és una creença falsa i només farà que t'ho passis malament i t'angoixis. Si veus que et costa frenar aquest tipus de pensament, et recomanem que ho comentis als pares o a algun profe de l'Insti amb qui tinguis confiança per a que t'ajudin.
Una abraçada!
Laura Medrano