Què creieu...?
Hola! Ja fa temps, les meves amigues em van advertir que m'havia obssesionat amb l'esport. Això va ser a finals del curs passat. Però aquest estiu la cosa ha anat a pitjor. Anava gairebé cada dia al gimnàs durant 1 hora i mitjà i sempre em semblava que feia poc, encara que després arribava a casa i feia altres exercicis de tonificació. També cuidava molstísim la meva alimentació i procurava cremar més del que menjava. Tot això ha fet que baixi molt de pes i ja no em baixa la regla. Ademés jo veig el meu cos horroros, cada dia em peso i em miro al mirall mil cops... Quan no vaig al gimnàs em sento súper malament perque per mi s'ha convertit en un necessitat. Creieu qué es una obsessió a l'esport o pot ser vigorexia?
Laura Medrano

Hola!!
En primer lloc vull felicitar-te per haver fet el pas d'escriure'ns al consultori per demanar ajuda. Realment pel que expliques deus estar patint força i suposo que dins el cap tens idees que et fan confondre: per una banda ets conscient de que t'estàs obsessionant massa i que a més això no fa que et vegis millor i per l'altra banda no pots parar de fer esport i pensar en el que menges i el que cremes, oi?
Això que et passa és típic en les persones que estan caient en un trastorn alimentari o en una obsessió amb l'esport, així que la nostra recomanació és que demanis ajuda professional per veure que no estàs sola i que aquesta obsessió t'està fent més mal que bé. Pensa que el fet de que la regla ja no et baixi és negatiu per a la teva salut i és un avís que el teu cos t'està enviant. Això passa perquè el teu cos no té suficient energia per a poder funcionar al 100% i ha decidit estalviar-se la regla, però això pot tenir conseqüències molt negatives per a la teva salut (problemes amb els ossos, amb les hormones, amb el desenvolupament,...).
Suposo que estàs espantada i que no saps com aturar això que t'està passant, però les teves amigues tenen raó d'estar preocupades. El nostre consell és que demanis ajuda, ja que a tu sola et serà molt difícil frenar els pensaments obsessius i el malestar que sents. No ens has comentat quants anys tens, però si ets menor de 18 necessites que un adult t'acompanyi al metge.
Si vols com a pas previ pots trucar-nos a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia i preguntar per mi, així xerrem una mica per telèfon i et recomano com explicar-ho i com demanar ajuda. Tot el que xerrem és confidencial, per tant pots estar tranquil·la que no diré res a ningú. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i em trobaràs per les tardes a partir de les 15h.
Una abraçada molt forta.
Laura Medrano