Pares...Amor+
Hola, tinc 13 anys ... els meus pares no am deixen tenir RELACIONS amorosas, ni lio.
Vaig tenir una que portava 4 mesos amb un nen ocultanli.. ell tenia 1 any mes que jo i no li volia dir per aquesta reaccio..es va enterar la meva familia i amb prenian per guarra etc... la meva mare va ser la utltima perque molta gent amb va pillar liant-me i li va arribar a la meva mare. Amb va ovligar a deixar-ho perque segons ella soc molt petita, i he perdut tota la meva confianza ja que la e mentit i tot...li he dit de tot i no hi ha manera de que hu entengui que no soc petita!!...fa poc tontejo amb un nen que m'interesa i avui em quedat per lian-se ...i crec que amb demanara sortir. Tinc por de que la meva mare s'enteri perque pasi el que va pasar amb va castigar i tot i no seria capaç de dir-li que tinc novio. Necessito que m'ajudeu. merci
Elena Crespi

Hola anònima!
Gràcies per escriure'ns i per explicar-nos el que et passa amb els teus pares, sobretot amb la teva mare, veiem.
Segurament el que els hi passa és que nenen por i no volen veure que estàs creixent. Per uns pares és difícil veure que els seus filas creixen i que comencen a tenir edat per a tenir relacions amoroses. Segurament, encara que no t'ho sembli, ta mare té molta por de que et puguin fer mal i que puguis prendre decisions poc adients. Per això és molt important que els hi demostris que poden tornar a confiar amb tu.
Com creux que podres tornar a fer que confiessin en tu? Com els hi podries demostrar que estàs madurant, que ets responsable, que prendràs bones decisions i que si t'equivoques aprendràs dels teus errors? Com pots demostra'ls-hi que si necessites ajuda els hi demanaràs que estiguin al teu costat?
Per ells és difícil assimilar que ets capaç de fer tot això perquè també han tingut la teva edat i saben com n'és de difícil no equivocar-se, no ser alguna bogeria... i tenen por de que facis quelcom que llavors t'arrepenteixis. I, sovint, molt pares creuen que si tallen les ales als seus fills ho arreglen tot. I no és així. I has de trobar la manera de poder fer que vegin que aquesta no és la manera, que hez de probar una alternativa.
Parleu-ne, si et ve de gust. Des de la maduresa, la calma i la tranquil·litat. I si ells no poden estar tranquils i s'enfaden, sigues tu la que marca la conversa de manera tranquil·la i responsable.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81