Pànic escènic?
Hola,
Em dic Alba i tinc 16 anys, em preocupa una mica el fet de que sempre que he de fer exposicións orals a classe em poso molt nerviosa, em suen les mans i fins i tot em tremola la veu. Penso que podria tenir una mica de pànic escenic però quan ho explico als meus pares i les meus amics em diuen que és normal, que a ells també els hi passo. Tot hi així no crec que als altres els hi pasi, i quan jo ho faig sento que faig el ridicul.
Creièu que és normal? Si no és així, que em puc tenir?
Elena Crespi

Hola Alba!
Segurament ho passes molt malament quan has de fer una presentació, tla i com ens expliques, i et volem dir que sí que e´s normal posar-se nerviós.
Hi ha persones que sí que ho viuen així i d'altres que ho viuen amb més naturalitat.
Una bona manera per fer front al que et passa i anar reduïnt aquest pànic escènic... és no deixar de fer presentacions orals i enfrontar-t'hi.
Com més evitis aquestes situacions, més por desenvoluparàs, per tant. és molt bo que no deixis que això se't mengi i, mica en mica, vagis fent més presentacions i segurament, amb el temps, aniràs reduint tot el que et passa.
Sort!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
http://www.elenacrespi.com/
">www.elenacrespi.com