Nose si es la reglaa!!! (Urgent!!)
Eii, tinc 12 anys
mira hos explico, avui he anat al lavabo a fer caca i quan m'he fregat, m'ha surtit sang!! Nose si es la meva primera regla o es que, nose al fer caca m'ha surtit!!!!
Esperoo que em pogueu ajudar dient-me si es la regla o no.😘😘😘 tambe si em podrieu dir quins simptomes tens quan et vee
PD: perdo per les faltes.....
Mariona Busto

Hola Anonim44!
Hauries d'intentar esbrinar d'on surt aquesta sang, si de l'anus o de la vagina. Si surt de la teva vagina, és probable que sigui la teva primera regla. Si és la regla, veuràs que vas tacant durant uns dies, normalment els primers de forma més abundant. En ser la primera vegada hauràs d'anar veient a mesura que passin els mesos cada quant et ve, quina durada té, quin mètode d'higiene íntima et va millor (compreses, tampons, copa menstrual), etc. Apunta la data de la primera regla per anar fent el seguiment de quan ve la propera. Recorda que durant els primers anys és força habitual presentar irregularitats menstruals.
Si pel contrari veus que la sang surt de l'anus et recomanem que vagis al metge perquè pugui explorar-te i valorar que tot estigui dins la normalitat.
Els símptomes de la regla varien segons la noia (i no totes n'experimenten), però el més habitual és dolor a la zona dels ovaris.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat