perquè em costa tant?
hola!!
Des de que era molt petita que jo sempre he estat grassoneta i fa un any o així em vaig prendre enserio la dieta i l'esport. Si que he baixat de pes però ara estic en un moment que no baixo més, em costa moltissim i encara em queden uns quilets mes per estar com jo voldria. perquè em costa tant?
Una altre pregunteta, tinc el cul molt gros i la cintura petita, ja m'agrada pero algun exercici per dirminuir una miqueta el cul?
merci adolescents.cat
Laura Medrano

Hola Judith!
El primer que ens agradaria dir-te és que fer una dieta sense que un professional t'estigui supervisant no ho recomanem ja que són coses més series del que pensem i que poden acabar afectant directament a la teva salut (física i psicològica). El nostre consell és que vagis al metge per a que et diguin si et cal fer o no una dieta i en el cas que et diguin que sí, que et donin pautes i et supervisin.
A banda d'això, aprofitem per explicar-te que si ara al teu cos li costa seguir baixant de pes, probablement sigui perquè ja has arribat al teu pes saludable. Pensa que l'organisme té tendència a auto-regular-se i arriba un moment que ja no pot perdre més pes. Dius que "encara et queden uns quilets per estar com tu voldries", però la veritat és que no podem triar al 100% quin pes tenir ja que és un factor que depen molt de la genètica, igual que el color d'ulls que tenim, l'alçada o la pressió arterial.
Sobre exercicis per al cul, podem recomanar-te esports on es treballen els glutis (múscul del cul) com per exemple la bicicleta o fer series pujant i baixant escales. En aquest cas, passa pràcticament el mateix que amb el tema del pes: no podem triar la forma del nostre cos. Per exemple, la Beyoncé és una noia que fa moltíssim esport i segur que segueix una alimentació saludable. Per què té un cos amb corbes? Doncs perquè la seva constitució física és així i no pot fer res per canviar-la. Esperem que et serveixi d'ajuda això que t'hem explicat.
Així doncs t'aconsellem que t'acceptis tal i com ets i que t'estimis, que només tenim un cos i ens acompanyarà tota la vida.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org