fitness
Hola! El meu problema es el següent, no em sento comoda amb el meu cosa, hi ha dies que em sento bonica i altres no gaire.M'agradaria estar més prima però quan les meves amigues m'escolten em diuen que estic bé però jo soc la menys prima del nostre grup i quan anem a comprar roba no em sento bé.Havia pensat en começar a fer una dieta d'aquestes de musculació però sense proteines ni res,l'únic problema es que encara no tinc 18 i em fa cosa .No se que fer.
Gracies
Laura Medrano

Hola!!
Tenim el costum de comparar-nos massa amb les persones del nostre entorn i això l'únic que genera és que ens sentim malament amb nosaltres mateixes perquè sempre hi haurà algú que ens sembli més guapa, més esvelta, més alta, més simpàtica, més sexy, més generosa.... que nosaltres. Segur que això t'ha passat moltes vegades, oi? A totes ens passa, però hem de saber gestionar-ho i no deixar que aquestes comparacions ens afectin a la nostra autoestima i encara menys que ens facin dubtar sobre nosaltres i ens facin sentir incòmodes o a disgust amb el cos. Això és molt injust.
Pensa que de la mateixa manera que això et passa a tu, segurament també els hi passa a les teves amigues. Tots envejem les coses que tenen els altres i ens agradaria tenir-les nosaltres, però fer massa cas a aquests pensaments només ens amarga. El nostre consell és que et centris en estimar-te tal i com ets i en gaudir de la salut que tens, dels amics, de  la teva forma de ser i també del teu cos! No perdis el temps comparant-te amb els demés i aprofita per veure les coses positives que tens i per estimar-te. Només tenim un cos, que ens acompanyarà tota la vida. Pel que comentes a la consulta, tu no tens cap problema d'excés de pes, així que estima't i segueix amb la vida que estàs fent fins ara. A més, pensa que el físic canvia contínuament i més ara que estàs a l'adolescència. No t'aconsellem fer cap dieta concreta ni res per perdre pes, això no et farà ser més feliç ni et farà estimar-te més.
Si tot i així et costa fer el canvi de xip, t'aconsellem que demanis ajut al teu tutor/a (o al profe amb qui tinguis més confiança) o als pares ja que potser estaria bé que algú et donés un cop de mà per ajudar-te a millorar la teva autoestima, no?
Una abraçada guapa!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org