La puc deixar en embarass?
Hola, ahir la meva parella i jo ho vam fer sense protecció, pero al acabar vam acordar de no fer la marchar enrrere, osigui que es corres dins meu, despres hem vaig pendre la pastilla de l'endemà, pero tinc la preocupació de quin podra ser el efecte de les pastilles? Hem podrieu respondre urgent?
Gracies.
Mariona Busto

Hola Anonimo!
La pastilla de l'endemà és un mètode d'emergència, és a dir, no s'ha de prendre com a mètode anticonceptiu habitual. Està indicat, per exemple, en els casos que es trenca el preservatiu o queda dins la vagina.
Sempre que mantenim relacions sexuals sense preservatiu ens exposem a un embaràs no desitjat i també a contraure alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Pel que ens expliques us heu exposat conscientment a aquest risc, i heu utilitzat un mètode d'emergència com a mètode anticonceptiu habitual, que a més pot fallar si no es pren correctament. Per tant, us recomanem molt que no ho torneu a fer i que només en feu ús si es tracta realment d'una situació d'emergència. Així doncs, tingueu sempre preservatius a mà i feu-los servir durant tota la relació sexual!
Prendre la píndola de l'endemà pot donar vòmits ocasionals i possibles irregularitats menstruals. Si s'ha pres correctament, és a dir abans que transcorrin 48 hores de la relació sexual de risc, la seva eficàcia és més alta per evitar l'embaràs no desitjat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat