pastilla del dia despres ( urgent )
vaig mantenir relacions sexuals fa 1 setmana i se'ns va trencar el condó, em vaig pendre la pastilla del dia despres , i avui per anar be m'hauria de baixar la regla,( al cap d'una setmana de pendreme-la pero avui he tornat a tenir relacions sexuals i s'ha tornat a petar ( pero encara no s'havia corregut) m'he de pendre la pastilla? em puc pendre una altra pastilla o no fara efecte? si em baixa la regla cal qe mhe la prengi?
Mariona Busto

Hola anonim!
Quan el preservatiu es trenca és una de les situacions en les quals es recomana l'anticoncepció d'emergència (la pastilla de l'endemà), tal com vàreu fer. Com saps s'ha de prendre com més aviat millor després de la relació sexual de risc. Veiem que això us va passar fa dies, i no sabem què vàreu decidir fer al final, però sempre que hi ha sexe sense protecció (per exemple, perquè s'ha trencat el preservatiu), hi ha risc d'un embaràs no desitjat. La pastilla té una efectivitat alta si es pren correctament. Si et baixa la regla, indica que no s'ha produït l'embaràs.
El que ens preocupa és que segurament no esteu manipulant correctament el preservatiu o la talla no s'ajusta a la mida del penis del noi, ja que no és habitual que en tan pocs dies se us hagin trencat dos condons mentre practicàveu la penetració. Heu comprovat que no estiguin caducats? Vigileu també no obrir l'embolcall amb la boca o fer-lo malbé amb les ungles, i guardeu-los correctament, ja que si els exposeu al sol o els porteu a la cartera poden fer-se malbé i per això es trenquen...
Recordeu que la pastilla de l'endemà és un mètode d'urgència que no s'ha d'utilitzar com a mètode anticonceptiu habitual.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat