Esport+alimentació
Hola!!
Ja fa 2 mesos i mig que vaig deixar la dansa perquè m'avorria bastant, però el problema que tinc ara és que m'haig d'apuntar a algun esport i aqui no n'hi ha cap que m'agradi. Tota la meva família em diu que fagi piscina pero no vull perquè em fa molt vergonya canviar-me davant de tothom. Tame m'agradaria anar al gym però jo sola no hi puc anar i també he pensat anar a correr sola però no em deixen i no es que se'm dongui molt be. No sé què fer.
A part, cada vegada que menjo xocolata o algo de l'estil em sento bastant malament. Crec que no fer gens d'esport m'esta afectant al meu cos ja que em veig bastant malament les cuixes, no és que les tingui gaire primes. I cada vegada que em vaig a comprar pantalons em sento fatal i també em veig malament la panxa. Faig 1'63m i peso entre 59 i 60kg, ja sé que estic en pes saludable pero és que em veig bastant malament.
Teniu alguna idea per fer algun esport (especialment per les cuixes i la panxa) i algun consell per fer que no em vegi malament??
Merciii!!!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori.
Quina pena que t'hagis avorrit de la dansa. El primer que et diria és que a vegades quan balles t'avorreixes d'un estil concret però potser pots provar-ne d'altres. Si balles jazz potser pots provar el hip-hop per exemple. Per altre banda, penso que el gym no t'aportarà més que molt més avorriment així que jo ho descartaria ara mateix, igual que còrrer.
Fer esport és molt important, així que poc a poc hauries de buscar algún altre esport que et motivi, com per exemple el voleï o el bàsquet, etc.
Per molt que et diguin natació si a tu no t'agrada no serà la solució.
Com tu dius el teu pes està bé... així que en realitat tot el que deies està més relacionat amb l'autoestima que en el propi cos.
Intenta no ser tant crítica i exigent amb tu mateixa... no hi ha ningú perfecte, no t'ho exigeixis a tu. I sobretot, no et comparis amb els altres, és una cosa que tendim a fer i ens acaba fent mal.
Intenta centrar-te en el que si t'agrada i dir-te les coses bones que tens. I amb calma busca un esport que trobis divertit :)
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga