Fluix! Urgentíssim!
L'altra dia ho vaig fer amb el meu nòvio, tot anava bé fins que la setmana passada em va baixar un fluix groc bastant espès, i ara ha canviat a color blanc amb grumolls, el preservatiu no es va rompre (crec jo) no ho vam comprovar però ell em va dir què no.
Estic molt nerviosa perquè la setmana què ve em toca venir la regla i tenc por de què no vengui. He buscat per internet i em surten varies coses.
D'altra banda, ho vam fer dos dies després de que se m'acabés la regla, les possibilitats d'embaraç en aquet període son mínimes no? Abans de l'ovulació hi ha probabilitats? No acap d'enendre en què es basen els dies fèrtils i el dia d'ovulació
Moltes gràcies!
Mariona Busto

Hola lluna!
Recordeu que és molt important comprovar sempre que no s'hagi trencat el preservatiu, ja que és l'única manera de poder estar tranquils i segurs que tot ha anat bé!
Si el preservatiu es fa servir correctament, és un mètode molt eficaç per prevenir un embaràs i el contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS). El canvi en el flux que has notat, no té per què tenir relació amb un embaràs. Has notat picors o mala olor? Recorda que sempre que observem algun canvi en el nostre cos o en el nostre flux vaginal, és recomanable consultar-ho amb el metge (en aquest cas, el ginecòleg) perquè pugui valorar si tot està correctament. Per exemple, a vegades una infecció per fongs pot produir un canvi notable en el nostre flux i el tractament és força senzill. De totes maneres, si s'han mantingut relacions de risc, sempre hem de descartar l'embaràs, per tant, si la setmana que ve no et ve la regla, fes-te una prova d'embaràs per descartar-ho.
Mantenir relacions sexuals sense cap mètode anticonceptiu durant qualsevol dia del cicle (inclús quan es té la regla) ens posa en risc d'un embaràs no desitjat. Per tant, s'ha de fer servir preservatiu sempre! L'ovulació se sol produir entre els dies 13 i 15 del cicle, però això dependrà de la regularitat de les nostres regles i de cada noia. Pensa que no som màquines i la nostra ovulació pot variar d'un mes a un altre.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat