Vòmits!
Hola! Tinc 12 anys. Fa com dos o tres mesos vaig començar a veurem grassa, i llavors menjava molt i després vomitava... Em vaig aprimar 10 kg, llavors vaig parar. Ara em torno a veure grassa, però no vomito! Però tampoc menjo! M'han d'obligar a menjar si no no menjo, però no es perquè no vulgui si no perquè no tinc gana! Que em passa?
Mònica Fernández

Hola preciosa,
Gràcies per confiar-nos el que t'està passant al Consultori d'ADOLESCENT.CAT.
Ens expliques que vas arribar a perdre 10k en només 2 o 3 mesos. Això és moltíssim i és lògic que el teu cos està alterant, el pes i la gana estan descontrolades. Utilitzar el vòmit per aprimar-se a més de ser perillós (poses en risc la teva vida) tampoc funciona a mig termini. Pot semblar a curt termini que sí, però és un trampa, quedes atrapada dintre d'un bucle d'aprimar-te i engreixar-te i el que és pitjor, acabes emmalaltint (física i psicològicament). Per estar en un pes saludable, per a que el nostre cos no estigui ni massa prim ni massa ample només hi ha una solució: estimar-lo, cuidar-lo i seguir un bon estil de vida saludable. Cóm fer-ho? amb l'ajuda dels metges i professionals especialitzats en comportament alimentari.
Malauradament, durant l'adolescència el cervell és molt vulnerable a la invasió d'obsessions i pensaments malaltissos, i possiblement a tu t'està passant una mica això. És molt important per al teu benestar que no confiïs en la veu que et diu que no mengis o fins i tot que vomitis. És la veu de l'obsessió i t'enganya, aquesta obsessió vol fer-se més gran i no vol que rebis ajuda (lògic, si reps ajuda ella desapareixerà!) i et diu mentides del tipus: no és tan greu el que fas, no està en risc la teva salut ni la teva felicitat, els pares no ho entendran, és un secret, no et poden ajudar... Ella vol dominar-te i et fa pensar i fer coses que no vols. Per això necessites confiar en els teus pares i deixar-te ajudar pels especialistes. Les obsessions no marxen soles, de vegades sembla que han desaparegut i que hem solucionat el tema sense ajuda, però això no és així, tornen a aparèixer amb el temps i s'han fet més fortes. Per això, és important que no deixis passar el temps i actuïs ara. Un exemple que et farà més fàcil d'entendre perquè necessites dir-ho:
De la mateixa manera que si et trenques un braç ho diries ràpidament a casa per anar al metge especialista en fractures per deixar de patir i per a que el braç no quedi malament, oi? Doncs si pateixes per l'alimentació també cal dir-ho ràpid per anar a l'especialista. No hi ha cap diferència.
Possiblement et costi dir-ho als pares, un consell que donem i que ens diuen que funciona és el d'escriure una carta als pares per deixar-los a la tauleta de nit, sota el coixí del llit, a la seva bossa o a qualsevol lloc on la puguin trobar quan tu no estàs. A la carta escrius que et passa i com t'agradaria que et comprenguessin i t'ajudessin. Així no passaràs vergonya al explicar-ho i els teus pares tindran temps per asserenar-se i buscar informació per entendre bé que et passa i de com ajudar-te correctament amb això. A la carta pots deixar escrit que ens poden trucar a nosaltres per orientar-vos en els primers passos a fer.
El nostre contacte és: ACAB TEL. 93 454 91 09, correu consulta@acab.org i http://www.adolescents.cat/moderaconsultori/ampliacio/
%3Cbr%3E%3Cdiv%20style='width:100%;max-width:100%;overflow-x:hidden;'%3E%3Ca%20target='_blank'%20href=" http:="" www.acab.org"="">
Si d'aquí una setmana no has pogut explicar-ho als pares, sisplau, torna a escriure'ns o truca'ns  al 93 454 01 09 i pregunta per mi, Mónica, o per la Carlota o la Laura que també consulten el consultori d'Adolescent.cat, i així parlem una mica. NO HAS DE PASSAR SOLA PER AIXÒ. El que tu vols aconseguir no té res de dolent, vols estar maca, t'ajudarem a aconseguir-lo d'una manera saludable :)
Un petó enorme!!! i sisplau torna a escriure'ns d'aquí una setmana per saber com estàs... ok?
Mónica Fernández Pérez
consulta@acab.org
www.acab.org