menjar per mejar
Fa uns mesos que només menjo per menjar, aburriment, ansietat... Realment sense tindre gana menjo sense pensar. Mai he sigut grasa (ni ara) pero si que noto que perdo força fisica i no sento el meu cos com si sigues meu. A part tinc molt poca resistencia. He començat mil cops a fer un esport pero sempre m'acaba aburrint i ho deixo, no se que fer perque em fa molta rabia.
Una abraçada:)
Mònica Fernández

Hola guapa!
Abans de tot gràcies per escriure al consultori d'ADOLESCENTS.CAT!!! Espero que t'agradi els nostres consells :)
També vull felicitar-te per la teva gran responsabilitat i maduresa davant el que et passa; malgrat que el teu pes no es veu afectat per la teva manera de menjar, ets conscient que alguna cosa t'està passant, saps que menjar sense gana no és normal (el teu estòmac no està fet per gestionar el teu malestar o les teves emocions, com l'avorriment o l'ansietat) i no vols seguir fent-ho. A més, t'adones que el teu cos està cansat, desconnecta't de tu, et demana ajuda i tu li vols ajudar: molt bé!!! doncs a veure què podem fer, som-hi:
Has de saber que el menjar ajuda al cos a relaxar-se i a sentir-se bé, però només a curt termini ja què no soluciona els problemes ni les raons que han causat el malestar. I quan més utilitzis el menjar menys efectiu serà, cada cop tindràs més gana. Has d'aprendre a enfrontar-te a la vida sense recórrer al menjar. Per tant, la solució definitiva està en buscar l'origen de la teva apatia, avorriment i falta d'energia i afrontar-la. Parla amb els teus pares, potser t'ajudaria parlar una mica amb un psicòleg/a.
Tot així, t'avancem alguns consells generals que et podrían ajudar:
">
http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">
• Abans de menjar pregunta't "realment tinc gana? I sinó tinc gana, per a què vull menjar?" si sents que estàs avorrida pregunta't llavors què podries fer per divertir-te; si tens ansietat, pregunta't què et podria ajudar a relaxar-te. Hi ha persones que li va bé escoltar música, llegir, escriure, dibuixar, veure una película, sortir a passejar el seu gos, trucar a un amic o amiga, fer esport... Has de pensar en les teves alternatives que et fan sentir bé, pots fer una llista i utilitzar-les quan detectis que tens "gana" de distreure't o relaxar-te. Menja només si tens realment gana (senyals que t'arriben directament de l'estomac) i deixa de menjar quan estiguis saciada però no tipa (saps aquella sensació a l'estómac que et diu que no estàs plena, ni pesa, que podries seguir menjar però que ja tens suficient? ... doncs aquest és el moment per deixar de menjar!).
• Menja poc a poc, deixa els coberts entre mossegada i mossegada i posa tota la teva atenció als diferents sabors i textures, és molt important gaudir a taula en bona companyia :)
• Procura dormir bé, mínim 8 hores i descansar i relaxar-te durant el dia. Et deixo un altre link a àudios que et poden ajudar a relaxar-te si et costa: https://www.youtube.com/channel/
• UCUQtXxZrzP5st7NnZR_3-EA" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">
UCUQtXxZrzP5st7NnZR_3-EA
• Surt amb els amics i amigues, parla amb ells i sobretot intenta riure tot el que puguis. No li donis massa importància a les coses i dóna't també permís per tenir dies més tristos i plorar tot el que et vingui de gust, això també fa sentir molt bé!
• Practica activitat física o un esport que t'agradi a diari. L'esport a curt termini pot semblar que obre la gana però després regula molt bé l'estrès i la gana i t'ajuda a sentir-te millor. Un cos que no es mou està més cansat, això pot fer que tinguis més gana (vol menjar sucres per pujar l'energia). Així que has de mirar de buscar una activitat física o esport QUE T'AGRADI. Consulta el centre de joventut, els centres cívics o als poliesportius... potser hi ha algun ball, esport o activitat que sí encaixi amb tu.  Vés provant, però recorda que per ser persistent i continu en l'esport és imprescindible que t'agradi, que ho passis bé. També compte com a activitat física anar caminant o en bici als llocs, pujar escales enlloc d'utilitzar l'ascensor, fer neteja...
• Mira, necessitem sí o sí moure'ns per sentir-nos bé, sobretot per relaxar-se. Si tens ansietat fent exercici podràs ajudar-te a treure aquesta tensió i no tindràs tanta necessitat de menjar per sentir-te millor. Potser si parles amb algun amic o amiga podeu apuntar-vos a una activitat esportiva junts :)
Una abraçada forta i molts ànims!!!
Ah! i ja saps que qualsevol dubte que tinguis estaré encantada de respondre-ho.
Mónica Fernández Pérez
consulta@acab.org