Com aprimarme?
Hola,
Tinc 11 anys, peso 65 kg encara que no ho sembla, medeixo 1'67m. Que puc fer per aprimarme???
Faig esport dos dies a la setmana més les 2 h de educació física. Per final de curs marxem a la costa brava i no vull que me vegin grassa.
Gràcies per atendrem!
Mònica Fernández

Hola preciosa!
Gràcies per escriure al consultori d'ADOLESCENTS.CAT!!! Espero que t'agradin els nostres consells:
Dius que a finals de curs marxes a la Costa Brava, que bé no??? Serà brutal!! Així que no permetis que res (ni el pes) t'impedeixi passar-t'ho genial amb els companys i companyes de classe, t'ho mereixes i us ho mereixeu després d'un any junts. Creus de debò...
• Que els teus amics o companys de classe et valoren pel teu físic o pes?
• És que potser t'ho passes millor amb un company segons el pes que tingui ell?
• Algú és més o menys bon amic segons el cos que tingui? T'ajudarà més? serà més divertit? t'escoltarà o et farà més costat perquè estigui més prim o sigui més maco???
• Estaries amb algú que tingués un cos com el de les revistes però amb qui no connectes, t'avorreixes, no tens res en comú o que et tracta malament, oi que voldries tallar amb aquesta persona?
Estic segura que ni tu valores als teus amics pel seu físic ni ells t'estimen o es diverteixen més amb tu pel teu físic. Un bon amic t'estima incondicionalment, així també tu has d'estimar-te incondicionalment
I recorda, si algú et fa un comentari negatiu sobre el teu cos no és un bon company (necessita aprendre a estimar-se i a estimar als altres). Per això, quan algú ens insulta no ens hem d'enfadar però cal explicar-lo ràpidament als professors o als pares, així podran ajudar a aquesta persona a aprendre a estimar.
Tornant a la teva demanda, haig de dir-te que per mantenir un cos i un pes saludable només hi ha una solució efectiva: seguir un estil de vida saludable. El meu consell és que parlis amb els teus pares i demaneu visita amb el teu pediatre/a, per a que et faci una valoració completa i t'ajudi de manera personalitzada amb la pèrdua de pes.
T'avancem alguns consells generals que estic segura que t'aniran molt bé:
">
http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">
• No passis gana i procura fer els 5 àpats recomanats.
• Menja només si tens realment gana (senyals que t'arriben directament de l'estómac) i deixa de menjar quan estiguis saciada però no tipa, vindria a ser aquella sensació a l'estómac que et diu que no estàs plena, ni pesa, que podries seguir menjant però que ja tens suficients.
• Abans de menjar pregunta't "Realment tinc gana? I sinó tinc gana, per a què vull menjar?" Si sents que estàs avorrida, pregunta't llavors què podries fer per divertir-te; O si per exemple estàs nerviosa pels exàmens, pregunta't què et podria ajudar a tranquilitzar-te. Hi ha a qui li va bé escoltar música, llegir, escriure, dibuixar, mirar una pel·lícula, sortir a passejar el seu gos, trucar a un amic, fer esport... Busca les teves alternatives !!!
• Menja poc a poc, deixa els coberts entre mossegada i mossegada i disfruta dels diferents sabors i textures, és molt important gaudir a taula en família :)
• Procura dormir bé, mínim 8 hores i descansar durant el dia. Ajuda a baixar de pes!!!
• Surt amb els amics i amigues, parla amb ells i sobretot i intenta riure tot el que puguis. No li donis massa importància a les coses... I si hi ha alguna cosa que et preocupa parla amb els amics i amb els pares, ells t'ajudaran.
• Practica activitat física o un esport que t'agradi a diari. És genial que facis un total de 4 hores a la setmana d'esport, incrementa l'activitat diària una mica més, com per exemple: pujant les escales en lloc de l'ascensor, desplaçant-te caminant, en bicicleta, patins..., endreçant l'habitació i ajudant als pares a la feina de casa... Més informació a: http://canalsalut.gencat.cat/web/.content/home_canal_salut/professionals/temes_de_salut/activitat_fisica/documents/activitat_fisica_i_salut_a_la_infancia_i_a_l_adolescencia.pdf
• " style="background-color: rgb(255, 255, 255);">
Espero que alguns d'aquests consells et vagin molt bé. I sobretot, segueix els consells del teu pediatre/a :)
Una abraçada forta,
Mónica Fernández Pérez
consulta@acab.org