Necesito ajuda
Hola, fa uns mesos que estic pillada per un noi, ell té un any mes que jo. Sempre que en veiem per l'insti, ens mirem de reüll i jo sempre disimulu, com fent veure que no l'he vist, però sempre se on esta i sempre se si m'ha vist. El cas és que jo estic pillada, i sempre que el veig o que parlo d'ell amb les meves amigues, em poso vermella i em poso tonta i em poso a riure com si fos retrasada. Aleshores, mai parlem, ja que jo sóc molt vergonyosa i ell també, i no se si jo a ell li agrado, però com sempre m'està mirant jo crec que si, però quan l'obro per whatsapp, suda de mi, no em deixa ni el visto. Aixo m'enfada moltíssim. Aleshores, que puc fer per saber si li agrado? Perquè no puc parlar amb ell, ja que quan les meves amigues ens junten, jo no el puc parlar, començo a riure, i m'aparto d'ell de la vergonya que em fa estar al seu costat. Ajudeu-ma a saber si li agrado o ajudeu-ma a treure'm la vergonya
Helena Angel

Hola anonim_21_16,
Ens demanes dues coses complicades: que et traiem la vergonya i que et diguem si li agrades. Les dues són realment difícils, ja que no depenen de nosaltres!
No podem saber si li agrades, però pots utilitzar les estratègies de "tota la vida", parla amb algun amic seu, informa't si li agrada alguna noia, treu informació del seu cercle si ell no respon els teus missatges (que tampoc et pots enfadar, potser és un noi a qui no li agrada el contacte a través de whatsapp).
Pel que fa a la vergonya, potser l'hauràs de vèncer, o guanya ella o guanyes tu. Fes-li front i atreveix-te a preguntar-li qualsevol cosa del dia a dia, tampoc podem començar a parlar amb algú, de temes molt profunds i íntims. Comença per la quotidianitat i si us enteneu, poc a poc, anireu profunditzant en temes més íntims i compromesos.
Moltes gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat