Malalties de transmissió sexual
Tinc un dubte molt gran, fa dies que em surt massa fulx vaginal i tinc algun gra fora del normal, fa poc ens van venir a fer una xerrada a l'institut de sexualitat i van advertir de la gonorrea, però jo mai he tingut relacions secuals, qué pot ser?
Helena Angel

Hola Sunshine,
Amb les Infeccions de Transmissió Sexual hem d'anar en compte, però són això de Transmissió Sexual.
La Gonorrea, és una infecció causada per un bacteri (gonococ) que viu a les àrees més càlides
i humides de l'organisme, principalment a la uretra (per on fem pipí) i en el coll uterí.
La Gonorrea es transmet per contacte sexual i NO es contagia ni per l'ús de serveis
públics, ni tovalloles, ni altres coses.
Els símptomes no sempre existeixen; però si apareixen ho fan quan
ja han passat uns dies o algunes setmanes des del contacte sexual
amb la persona infectada.
Si es diagnostica gonorrea, el tractament es fa amb antibiòtics
i normalment és curt. També haurà de tractar-se la/les parella/es
sexual/s i fer-ne un control passat un temps per veure si ha estat efectiu.
Per tant, si no has tingut relacions sexuals, no has de patir, quan en tinguis, si això et preocupa podries anar fent-te analítiques (cada 3 o 6 mesos) per descartar Infeccions de Transmissió Sexual o detectar-les i tractar-les. Però si utilitzes bé el preservatiu no hauries de tenir problemes.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat