Un petit dubte
Tinc un petit dubte que ma gradaria resoldre.
Com es pot, si es pot, calcular el pes del grix que tens. Es a dir: sense contar el que pesen els teus osso, el que pesen els musculs.... nomes el greix?
I... una altra cosa.
Abans em preocupava bastant pel meu cos. No es que vulgues ser prima, ja ho soc, ni res de no menjar.
Pero menjava molt mes saludable, tenia mes ganes de fer esport a part de la extraescolar que faig... nose em cuidava mes, menjava bastanta fruita, verdura i pasta. Pero ara, ja un temps, que no menjo quasi fruita( tot i que fa una setmana ho estic tornant a intentar) ni verdura, pasta si, perque d algo m haig d alimentar...
Be la meva questio es com puc tornarme a "obsessionar" veig que quan estava mes obsesionada menjava molt saludable( no es que no m agradi el meu cos...) pero ara menjo bastanta "merda" per dir ho d alguna manera.
Be vull tornar a menjar saludable!!!!
Gracies per tot, seguiu aixi ajudeu molt
Mari Angels

Hola!
Respecte a la teva primera pregunta, calcular únicament el greix corporal d'una persona no es pot fer pel nostre compte. Hi ha metges i nutricionistes (professionals especialitzats en la salut de les persones) que ho poden calcular fent unes proves específiques i valorant a la persona de forma física.
Respecte a la segona consulta que ens fas, dius que fa un temps menjaves més sa i vols tornar a fer-ho perquè no saps per quin motiu però has començat a menjar pitjor. Primer, penso que hauries d'esbrinar per què creus que has començat a descuidar la teva alimentació. Ens demanes com tornar a obsessionar-te, i això no crec que sigui el que has de fer. La idea és que les persones mengem bé i de forma saludable, però sense obsessions, això és molt important. Cap obsessió serà bona ni pel teu cos ni per la teva ment. T'aconsello que la teva dieta torni a ser variada. Ens dius que no vols perdre pes, i que el teu cos t'agrada (ho he entès bé oi?), així que el millor que pots fer és fer 5 àpats al dia distribuits de la següent forma: esmorzar abans d'anar a classe (làctic, un petit entrepà, o cereals, i una peça de fruita), esmorzar a mig mati a l'escola (entrepà o fruita per exemple), dinar (un plat on hi hagi una ració de verdura, de proteina com per exemple peix o carn o llegums i una peça de fruita de postre), berenar (pots menjar iogur si t'agrada, o fruita per exemple) i sopar (igual que a migdia, un plat on hi hagi verdura i una mica de proteïna, per exemple una truita francesa, un filet de peix i fruita de postre). Hi ha moltes combinacions possibles i saludables, parla amb els teus pares perquè segur que ells et poden ajudar a fer-ho bé. L'ideal és que en un dia mengis al menys 5 racions entre fruita i verdura. Una ració no és un plat sencer, sino una part dintre del plat. L'únic que has de limitar són aliments com per exemple bolleria industrial, galetes, sucs envasats, refrescs, llaminadures i aliments pre cuinats (d'aquests que venen ja fets al supermercat i envasats). Els aliments que t'he dit que has de limitar, no són prohibits, solament que és millor menjar-los en petites quantitats i no gaire sovint, per exemple un cop a la setmana com a molt.
Sobretot, torno a insistir en que no t'has d'obsessionar amb la teva alimentació, solament menjar de forma saludable, tal i com t'he dit, i fer esport de forma habitual, si no t'agrada fer cap en concret, surt a caminar entre 30 i 45 minuts diaris i ja el teu cos estarà més fort i saludable.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.