Gorda?
Des de fa tres anys estic obsessionada amb el meu pes petó com sóc baixeta fins ara estava en la mitja el que passa és que últimament estic per sobre la mitja i m'haig d'aprimar set quilos. Però a mi em fa molta vergonya el meu cos pq la meva àvia cada dos per tres m'està criticant i dient gorda. M'agradaria aprimar-me però ja faig esport tres hores a la setmana més O menys i no aconsegueixo aprimar-me no sé com fer-ho.
Laura Medrano

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns!
Suposo que això de que has d'aprimar 7kg t'ho ha dit el metge? Si és així has d'intentar-li fer cas i aprofitar per demanar-li consell a ell que és qui et coneix i sap quins són els teus hàbits alimentàris i també d'activitat física.
Si això dels 7kg no t'ho ha dit el metge i és algo que has decidit tu mateixa o que t'ha recomanat algú, t'aconsellem que no facis massa cas i que per sortir de dubtes ho preguntis al teu metge. No podem decidir fer dieta pel nostre compte si un professional no ens ho ha recomanat perquè podria acabar tenint consequències dolentes per la salut. Les dietes sense control mèdic són perilloses i és per això que si vols canviar el teu pes perquè no et trobes a gust, primer de tot que ho consultis.
Entenc que els comentaris de l'avia no t'ajuden gens a sentir-te bé amb tu mateixa, però ella segurament t'ho diu per dir i no sap que t'afecten tant. Creus que si ho parlessis amb ella podria ser una bona idea? Potser així deixa de dir-t'ho i inclús t'ajuda a que et sentis millor... El pes que tenim les persones depen de molts factors i potser en el teu cas es tractaria de fer alguns canvis en l'estil de vida o potser en com organitzes els àpats...sense conèixer-te no podem donar-te cap consell concret però si que podem animar-te a que t'estimis i que si tens qualsevol dubte regerent al pes i a si has de perdre quilos o no, que ho demanis al teu metge o metgessa.
Una abraçada ben forta!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org