Tinc depressió?
Hola adolescents!
Desde fa uns mesos que em sento molt sola. Encara que tingui amics i que surti amb ells sempre em sento com apartada del grup. Hi ha dies que em sento trista, com deprimida i sense ganes de sortir ni de fer res, altres dies em trobo bé pero segueixo donant-li voltes al cap a cosas que pot ser no tenen molta importància.
Quan tinc dies on em trobo pitjor no li dic a ningú i ho amago, però jo mateixa no em sento feliç completament i no se si tinc algun tipus de problema psicològic o si no es res i sóc jo la que té una pel·lícula montada al cap...
Petons!!
Laia Sala

Hola anònima,
Sembla que tu mateixa ets molt conscient del teu estat d'ànim i de tota la seva evolució. És fantàstic que t'analitzis tant i que vegis quin és el teu patró.
També et diré que l'estat d'ànim és molt traïdor i ho tenyeix tot del seu color. És a dir, que si estàs trista o de "baixón", tot es fa una muntanya, tot és pesat i tot és trist; si estàs enrabiat per alguna cosa, és més probable que t'agafis els comentaris dels altres com un atac o que reaccionis de manera més agressiva; i si estàs contenta, tens tendència a veure els problemes de manera més optimista i els deures més fàcils!
Què vull dir amb això? Doncs que si saps com funciona el teu estat d'ànim, intentis jugar amb ell! Avui tinc un mal dia? Doncs busco alguna activitat, alguna cosa que em posi contenta per intentar canviar el meu estat d'ànim! Sé que no és fàcil, però implica un entrenament. T'atreveixes?
Una abraçada i bon inici de curs!
Laia Sala
@teràpia25