Dermatilomania
Bon dia, fa molts anys que tinc aquest tic o toc o el que sigui, i es que quan em surt un granet al cuir cabellut tinc la obsessió de gratar-ho fins que es fa una ferida, i quan surt crosta me la trec, i encara que soni a botja es així, ho faig. El problema es que encara que sóc conscient del que estic fent no puc evitar-ho, no tinc suficient força de voluntat. És una reacció semblant a quan es puja una formiga pel braç, que ets conscient del que pasa pero no pots evitar treure-la de sobra ja que et posa nerviós tenir-la allà. Ja sé que aixó porta problemes de salut, de fet sempre tinc ganglis limfàtics inflamats per la zona de les orelles, però el que vull saber es com evitar-ho. He provat a retallar-me les ungles fins que no quedés res fora, a apretar el puny ben fort cada cop que em venen ganes de gratar-me, a dir-li a tothom que em pari si em veu fer-lo, però mai res a funcionat per més de unes hores. Com puc no fer-ho. Que consti que quan algú em diu que no ho faci m'enfado per la ràbia i tot, es que quan aconsegueixo treure'm les crostes em fa sentir com si m'hagués tret un pes de sobre gegant, es molt plaenter!
Laia Sala

Hola!
Si has provat tantes coses i no acabes de trobar la solució definitiva, potser hauràs d'acudir a un professional que et faci una bona avaluació i et suggereixi les accions que més s'adapten a la situació. A més et podrà fer un seguiment i veure la teva evolució.
El que és important quan es pateixen aquest tipus de tics (com mossegar-se les ungles, arrencar-se els cabells, arrencar-se les crostes...) és
• aprendre a relaxar-se (normalment hi ha alguna ansietat o nerviosisme darrera)
• buscar alguna conducta incompatible (per exemple, posar-se les mans a la butxaca)
• demanar ajuda a la gent del teu voltant (que t'avisi)
• buscar una manera de cuidar-te la pell (posar-t'hi alguna crema hidratant)
Però crec que la millor opció és que parlis amb els teus pares i busqueu ajuda.
Una abraçada i bon inici de curs!
Laia Sala
@teràpia25