TINC SOBRÈPES???
Hem sento malament perquè no se si tinc sobrèpes, ja que faig cuixa.Medeixo 1,65metres i peso quasi 60kg.Intento aprimar-me, però també per sentir-me millor.Faig esport 2 hores a la setmana, no contant les de l' institut, en que no sempre puc fer-ho perquè tinc asma d' esport físic i moltes setmanes tinc bronquitis.
La meva pregunta es si tinc sobrèpes, i que més puc fer per aprimar-me.
Alba Garcia

Hola bonica!
Amb el pes i l'alçada que ens has escrit, hem calculat el teu índex de massa corporal i estàs dins la franja del que es considera un pes saludable. Per tant no estàs en sobrepès i no necessites aprimar-te! Si tens algun dubte consulta-ho amb el teu metge o la teva metgessa.
Fer esport és molt positiu per la nostre salut, i per estar de més bon humor, sentir-nos millor,... però en el teu cas cal que consultis al metge quin tipus d'activitats són compatibles amb el teu problema d'asma.
Potser estaria bé que en comptes de pensar en aprimar-te, puguis estimar el teu cos tal i com és. Hi ha dones que tenen unes cuixes amples, i això no vol dir que estiguin en sobrepès! Tenir cuixes és sinònim de poder fer-les servir per desplaçar-te, ballar i fer moltes coses! Què més dóna si són més estretes o més amples? Mentre estiguem sanes, no ens hauriem de preocupar d'això!
Espero haver-te ajudat!
Un petonet
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org