Com puc baixar de pes sense perdre el volum del pit?
Hola adolescents,
Ara que ha començat la rutina vull posar-me amb forma ja que aquest estiu he menjat com mai. No estic molt grassa però crec que per la meva salut em sobren uns quilets.
Tinc pensat fer una rutina a casa que he buscat per internet. Però aquí ve la meva consulta. Ara mateix no tinc ni molt ni poc pit i m'encanta com és així que no voldria que al fer exercici és reduís.
Es possible reduir la grassa del cos sense reduir la mida del pit?
Si es així, em podeu aconsellar exercicis o hàbits perquè m'aprimi, sobretot de panxa i cames, però que el volum del meu pit segueixi sent com sempre?
Moltíssimes gràcies per tot.
Alba Garcia

Hola Iris!
Gràcies per escriure al Consultori ;)
Nosaltres sempre recomanem que abans de decidir si has de perdre pes o no, demananis assessorament a un o una especialista (post anar al metge de capçalera).
És molt difícil això que ens demanes, per començar la forma del nostre cos ve determinada en gran part per la genètica que tenim. Si que podem fer alguns canvis, però en general si tenim unes cuixes més llargues, més primes, més amples o més curtes no podrem fer-hi massa cosa. Per això és molt important que primer aprenguem a estimar el nostre cos tal i com és. També es veritat que quan una dona s'engreixa o s'aprima, els seus pits també canvien.
Si vols tonificar una mica les cames i la panxa, podries fer exercicis de pilates per agafar força i definir una mica aquestes parts del cos. Si fas exercicis més del tipus cardiovasculars, segurament t'aprimis i això els teus pits ho notaran.
Exemples d'exercicis per tonificar cames: sentadillas, elevacions, steps, pujar escales...
Exemples d'exercicis per tonificar la panxa: abdominals normals, oblics, isomètrics...
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org