vull més bon cos
aquest estiu he menjat més que mai, sóc bastant alta i prima (medeixo 1'74 i peso 64 kg, i tinc 13 anys) però he engreixat una mica. les cames i la panxa i la cintura sobretot. jugo a bàsquet 4.30 h (més els partits) a la setmana, i crec que això és bastant d'esport. però no aprimaré així de ràpid, tardaré uns mesos i tal.
però per sobre d'això, vull aprimar cames, cintura i panxa una mica més ràpid. però es que també tinc un problema, i es que menjo moolt. no me controlo a vegades, i això me fot perque farà que no aprimi lo ràpid que vull
hi ha alguns aliments o alguns exercicis per aprimar cintura i panxa?
i també una altre cosa,. com que sóc bastant alta, no tinc gaire cul, aveure, en tinc, però m'agradaria tenir-ne més i més bonic jajaja.
hi ha alguns exercicis o algo que pugi fer?
moltes gràcies! un petó! <3
Alba Garcia

Hola guapa!
Primer de tot, pel que ens expliques, amb el teu pes, la teva alçada i la teva edat estas bé! Estas en un pes saludable i no t'hauries de preocupar per modificar-lo. A més estas fent basquet, i fer esport, a més de poder mantenir un estil de vida saludable, és molt beneficiós pel nostre cervell i pel nostre estat d'ànim!
Crec que hi ha una cosa molt important: Tens 13 anys i el teu cos s'està desenvolupant. Estàs a l'època de la pubertat que és el que dóna pas a l'adolescència. La pubertat és el procés on apareixen tots els canvis físics per passar de ser nenes i nens i convertir-nos en dones i homes.
A les dones ens canvia la pell, ens apareix pèl a la zona genital i a les aixelles, i també ens canvia el cos: ens creixen els pits, les nostres malucs i cames s'eixamplen, i tendim a acumular més greix a la zona de la cintura i panxa. I tot això és completament normal i sa.
El més bonic de tot, és que cada dona es desenvolupa a ritmes diferents i de maneres diferents, cosa que fa que cada dona tingui un cos únic!
Aquests canvis a vegades són una mica difícils d'aceptar, perquè apareixen de manera "brusca", i com a tot, ens hi hem d'adaptar. Però et llenço una pregunta, si estàs sana, i si aquest canvis són normals (perquè el cos de les dones canvia) perquè et vols "aprimar"?
Moltes vegades el model de bellesa que ens imposa la societat, fa que no estiguem a gust amb nosaltres mateixes si no estem primes, fa que no ens estimem com som, perquè no som com voldríem ser. Evidentment que podem fer algun canvi en el nostre cos si ens l'exercitem, però tenim la genètica que tenim i moltes vegades és difícil canviar, quan no cal canviar.
Per tant et convido a veure la situació des d'un altre angle! Perquè no observes els canvis que fa el teu cos i te'ls mires amb amor, com si tinguessis una cosa nova? Això t'ajudarà a aceptar-te i estimar-te tal i com ets!
Pel tema que has comentat de l'alimentació és important que puguis seguir una alimentació saludable i equilibrada! Aquesta sensació de "descontrol" a vegades pot ser per ansietat o perquè tenim molta gana perquè no hem menjat el que necessitàvem abans. Et recomano que puguis parlar amb els teus pares sobre la teva alimentació i junts reflexioneu sobre si és o no saludable!
Si tens ganes de fer exercicis per poder treballar aquestes parts del cos que dius, moltes vegades els companys de redacció pengen articles amb exercicis per poder fer a casa! Però estic segura que fas suficient esport per està sana!
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org